Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantningsmedel

Bantningsmedel

Jag har hört om någon konstig kaktus/kaktusextrakt som tydligen gör att man går ner i vikt utan biverkningar men stämmer detta???

Är det någon som prövat den eller vet vad det är för något???

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Det finns otroligt många bantingsmetoder, oftast funkar dem ett tag för att när man slutar o börjar äta normalt igen så går man upp i vikt det som man gått ner + lite till. Nej det är bättre att lägga om kosten o äta mer grönsaker o frukt, dra ner på socker o fett o börja motionera. Var o en måste hitta sin metod, det som passar den ena passar inte den andra.
Bantningsmedel är oftast bluff ( en som testat många). Det finns några som är okey ihop med ändrad kost. Tex sådana som ger mättnadskänsla, minskar sötbehovet men var försiktig, hälsokostaffärer kan o informera gärna.
Att ta sådana preparat som ger en massa farliga biverkningar o som kan leda till att man blir sjuk o t.o.m till döden är det värt det, nej inte för mig.
Har man svår övervikt, prata med läkare för det finns medel på recept som fungerar.

Fibblan, vad menar du, är det GI el nått annat, förklara gärna för att gå ner så mycket på så kort tid låter underbart.
Så duktig du är
tozza:

Ja..men det där kaktuspreparatet ska tydligen ta BORT hungerskänslorna och suget!!!
Bubben det gör amfetamin åxå eller effedrin. :)

Och för er som vill veta en liten hemlighet. Bantning funkar ALDRIG.
Av de tjejer, tanter o andra som jag hört använt olika bantningsmetoder så har de gått ned i vikt medans de banta för att när kuren va färdig gå upp igen just därför att alla som bantar bli dumma och tror det finns genvägar. Enda sättet att bli av med vikt och stanna där är att ändra kostvanor (äta mindre) och ut o rör på fläsket. Det är det enda som funkar i långa loppet.

GI metoden är inte hälsosam i långa loppet, för lite fett är inte alls bra för tarmarna vilket kan leda till problem med kistan då fettet smörjer rörsystemet.
Annons
Bubben, det finns en hel del att välja på, just kaktuspreparatet är en av dem.

Jag tror inte heller på GI i längden vi behöver både de bra kolhydrater o de bra fetterna men i lagom mängd. Men som sagt var o en får hitta sin metod.
Äsch!

Chips och godis mår man bra av och det kan man äta i överflöd av !!!!!!



(skämtar bara)
Skämt o sido!!!

Dom säger ju att det där ........kaktuspreparatet ska vara bra ju...
Rob:

Vad har amfetamin med detta att göra jag bara undrar???
Bubben.
Jag tror att Rob syftar på att preparaten har en snarlik effekt. Effedrin är visserligen inte narkotikaklassat, men ligger snubblande nära amfetaminet och ingår i de sk prestationshöjande dopningspreparaten. Dock inte förbjudet att använda under träning, men under tävling så får man inte ha detta i kroppen.
Sedan med tanke på hur mycket du skriver Bubben, så vete tusan om du inte har tagit dig en dos.
Läs biverkningarna "en besvärande biverkan. De kan inte sova, får nervryckningar, har tendenser att tala för mycket och är skakiga i händerna"
http://www.kostkropp.se/2005/09/11/efedrin-ar-nu-olagligt/

Jag va bara tvungen att lägga in det
Ja det är rätt Bea. Dock finns det dom som skaffar detta utomlands, och är det då lagligt i detta EU-land så kan man inte göra något åt detta.
Bra påpekande av dig Bea

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem