Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borderline

Borderline

Mn första tjej jag träffade hade tydligen borderline och jag hoppades hon skulle bli frisk från detta men tydligen hjälpte inte terapin och psykoanalysen!!!

Hur blir hon frisk fån denna ENORMT hemska sjukdom och vad kan man göra åt den???

Jag har väntat i MÅNGA år!!!

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nån som har nåra BRA ideer???
Tråkigt att ingen verkar ha några bra ideer?!

Jag har längtat i 14 år!

Är det någon som vet vad borderline är för något då jag inte fattar något av det???!!!
Annons
http://web4health.info/sv/answers/border-menu.htm

Kan det vara till någon nytta?
Jag har redan kollat den sajten..

Väntade mig lite mera konkreta förslag...!

Det som är MÄRKLIGT är att ena dagen så ÄLSKAR hon mig över allt annat För att NÄSTA dag förkasta ALLT jag jag har sagt eller gjort!!!

Och den ena månaden ÄLSKAR hon sig själv för att nästa månad hota med att svälta ihjäl sig själv!!!
Visserligen finns det en hel del erfarenhet att på IS-forum, men...
Jag anser att bästa svar kan du få av en läkare med erfarenhet i psykiatri och psykoterapi.
Eventuellt kan man läsa sig till på länken XYZ har angett eller följande

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline
50-75% löper så hög risk att dö genom själmord och då gjorde jag något dumt men troligen räddade jag livet på henne!

Men när jag försöker prata med henne om detta så skyller hon bara i från sig och säger att det är MITT fel!

Hon INSER INTE att hon har ett finger med i spelet och att saker har hänt pga nånting!

Tillhör detta Bordeline-syndromet???

Ev. Idealisering!!??

När ni kommer på ett svar kan ni ju posta det!

Det verkar inte som om någon har något bra svar tyvärrr...

Bordeline är ett brett ämne så det är inte så enkelt att disskutera det , men om din flickvän har fått diagnosen så är det nog bara terapi å medicinering som hjälper tror jag iaf . Jag har bara läst lite om det å det finns fall som man inte kan bota helt tyvärr . Men ge inte upp hoppet *L*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem