Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Elvis Presley

Elvis Presley

Hej!

Jag ville bara säga att Elvis är världens största rock/pop kung!!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Tack Minion!!!!
Äntligen nån som har klart för sig
Jag har aldrig gillat Elvis =D
Svar till Laba:
Berättade bara vad han själv sagt i intervjuer, dokumentärer och böcker som skrivits..

Svar till Minion:
Tja..Många artister har gjort likadant: Curt Cobain, Whitney Houston, Dave Gahan m.m m.m

ABBA är superbra dom också.

Om alla artister som använder eller använt droger är Sopor kan man skrota en hel del grupper och artister..

Men Elvis var ju en revolution med sin sexappeal som fick ex. Madonna att kunna ligga och "Kråma sig" på scen och Michael Jackson att kunna Ta sig i skrevet osv.osv..

Undrar om Beatles hade funnits?

Troligen hade vi annars haft kvar "statyerna" som stog och sjöng.

Agneta Fältskog kanske inte skulle haft sina tajta trikåer?

Men vad vet jag?
Svar till Bubben//

Dave Gahan har varit långt ner i drogträsket, mycket långt, till och med död för en stund, och det smärtade mig att mina gamla "idoler" använde sig av droger!

Men han har gjort bättring!

Dave Gahan är numera till och med Nykterist och gruppen har återsamlats och spelar in och jobbar vidare....

Det tyder ju i alla fall på en viss respekt för livet!

Självklart är det en skam att han föll offer för drogerna, men ändå en bedrift att kunna ta sig ur det och bevisa för sina fans att han faktiskt uppskattar det liv han fått på denna jord.

Elvis pudrade sig lite mycket tror jag och att döma av hur hans utseende ändrade sig i takt med att drogerna tog över, visar ju klart att mannen inte respekterade vare sig sina fans eller livet han levde.

Dessutom så skall man ha i åtanke att Elvis släppte fler än 100 Album under sin tid som artist! Ta det gånger ca 14 låtar, så bli det 1400 låtar släppta på skiva!

Av dessa så lyckades 118 låtar ta sig in på billboards tp 100 varav 40st på top tio och 18st in som nummer ett!

Förutom detta så medverkade Elvis i inte mindre än 31 Långfilmer, varav de flesta om inte alla visar upp en riktigt usel skådespelare, som dock kunde sjunga hyggligt.....

*hmmm*

Jag tycker nog att Madonna är en större stjärna, för att inte prata om MJ, U2, Rolling Stones, Beatles m.fl

//Christian
Annons
the king is alive
OK!

ELVIS knarkade och levde fan själv..men det var ju inte riktigt detta jag syftade på..

Han hade en suverän röst och var banvrytande inom musiken på sitt sätt vilket vi kanske kan tacka honom för..?

Han hade inte så lätt heller med bara 4 timmars sömn/natt och jobbiga scheman etc...

Visst..Ingen gillar väl en knarkare..?

Och andra sidan tillförde han en hel del positivt också..!

Eller?

Jag tyckte faktiskt synd om honom som stog HELT ensam bland en massa utsugare som ville sälja och tjäna storkovan på nån som var beroende istället för att hjälpa honom när han inte kunde hjälpa sig själv!!!

Elvis du rörde mitt hjärta!
Long live the one and only king of rock´n roll.
ELVIS vilken röst, vilka texter, vilken ödmjuk man.
Jag hoppas vi ses hos elohim.

Med all respekt /

Hej, måste få säga min mening här också.
var tid sin stjärna.
Elvis kom fram vid en tid när tv knappt var ,var mans egendom och sattelitkommunikation bara var fantasier, att någon skulle flyga till månen var inte
att tänka på, transistorn visste bara ett fåtal vad detta var.
att lansera sig var att åka runt i buss eller bil och ta spelningar och hoppas att någon radiostation skulle spela dem.
elektroniska musikinstrument börgade komma.
med rörförstärkare.
bilstereo,kassettbandspelare och freestyle fanns inte.

att i denna anda göra storsäljare och slå i hela värden, att sedan bli en sinnebild för den tidens ungdommar kan ingen ta ifrån honom.
det är en prestation om något.

att personen ifråga trasslade till det för sig kan ju inte ha med musikprestationen att göra.
hur många andra idoler har inte trasslat till det för sig?
detta problem ligger mer i hur man som idol kan leva och
hur man orkar med att vara en offentlig person som 24tim på
dygnet är uppassad av drevet.
Elvis klarade inte detta, och flera med honom.
Han var en av de som banade väg för många och förmodligen
har han hjälpt många att inse vidden av att vara megaidol.

Sedan tror jag att många inte förstår att vi blir mer (upplysta) via massmedia idag än under hela mäniskans tidigare levnad. Så det är lätt att se bristerna i en tidigare
generation, men man bör nog akta sig för att slå sig för bröstet om 50år så säger de väl att vi hade både dålig musiksmak och dåliga idoler.

men att föringa ABBA för att ha gjort dålig musik eller att
de var de första som tog stereoförstärkaren upp på cenen.
kan jag inte göra heller , de kom rätt för sin tid.

precis som andra idoler så slår de vid rätt tid annars blir de
inte idoler. de blir garageband som ingen lyssnar på.

/göcke

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem