Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Angående stängda trådar

Angående stängda trådar

Jag vet inte om jag sätter mej själv på pottkanten med mitt inlägg. Men jag tar chansen.

Jag tycker personligen att ribban ligger i lägsta lagen om vad vi får diskutera på forumet. Så många låsta trådar som vi har nu det tror jag inte att jag har sett sen jag började här på IS. Det verkar som om alla trådar som har med samhälle att göra blir låsta! Vi får inte diskutera politik, men vad är politik? Tydligen så innefattar det väldigt mycket.
En del tycker att det inte ska inte ska vara en massa "gull gull" i forumet, värk i kroppen är inte populärt, inte recept heller, en del retar sej på roliga historier, några tycker att det enbart ska vara datorrelaterade problem som vi ska diskutera. Men blir inte forumet lite trist då? Jag är rädd för att forumet dör ut om det är för strikta regler. Jag önskar att ribban höjdes lite grann!

Joanna

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag tycker oxå att det har blivit mer låsta trådar och framför allt oftare men om du kollar på hur dom rent ur sagt ballar ur och att vissa inte vill förstå att nu räker det utan drar saker och ting till sin spets så förstår jag att dom låser isället så det inte blir mer dum snack :( jag tycker även att det märks ganska tydligt att vissa är ute efter att starta bråk så att säga och bara dumar sig vilket är synd då det drabbar oss andra .

Det är ju så att det finns regler för forumet och dom ska följas och inte åtlöjlas , jag tror inte vi kan få våra moderatorer att ändra på nåt me knäppa inlägg ..

Så det vore väl bra om alla tänkte efter va dom skriver så kanske vi kan få till lite ändringar
Ha en bra förmidda :)
Kan bara hålla med.Man törs inte skriva längre.Nu läser jag bara.
Wilma, jag håller med dej! Jag vågar snart inte heller skriva eller svara på inlägg längre, jag gör som du, läser.

Bea, jag förstår din åsikt och respekterar den, men....vi måste få skriva om lite annat än om datorer! Allt vore enklare om vi själva la band på oss lite mer och såg till att trådarna inte spårar ur. Min tråd var inte att kritisera "moddarna" utan bara en liten vink.

Annons
Joanna , det va så jag menade att det är vi som är medlemar som får tänka efter vad vi skriver och hur vi skriver .. sen tycker jag att vissa har lite svårt att lägga band på sig och att det drabbar oss andra men så är det ju i det verkliga livet



Vi är väl ändå ( i de flesta fall) vuxna människor.

Varför inte låta samma regler gälla här, som i samhället i övrigt?

Personangrepp, förtal, olagligheter och uppenbart omoraliska samtalsämnen får inte avhandlas här.

Men om t ex tant Asta har ont i sin höft, och vill diskutera det med "likasinnade"... why not?

Eller om leiake vill diskutera Partillepartiets framtid eller översvämningen i sin källare?

Om någon vill starta en "gullegull-tråd" med namnsdagshälsningar osv...
So what?

Det är ju valfritt att läsa, eller hur?

Om en tråd är ointressant för mig, så läser jag den inte, svårare än så är det inte ju. Jag lägger ingen energi på att kommentera eller engagera mig i den då.

Min fasta övertygelse är att censur är av ondo!
(Dock ovanstående förtal osv...självklart undantaget.)
DÄR har "Göckes gäng" sin stora uppgift!

/Zap
Anledningen till varför vi låst trådarna är att trots tillsägelse från IS har vissa skribenter fortsatt skriva inlägg enbart för att provocera. Sådan trots mot forumsreglerna, uppenbar upprepad provokation och spam av inlägg leder till en varning. Om man fortsätter trots varning låses tråden och avstängning i två veckor blir konsekvensen för skribenten.

Som vissa kanske har uppmärksammat är det vissa som har varit ute efter att provocera forumsreglerna, vilket bara förstör för andra som är intresserade av en givande diskussion. Anledningen till varför ni ser låsta trådar nu är för att vi enligt tidigare diskussioner sagt att det är bäst att visa upp vad som har hänt utan att behöva gå in i en ny diskussion för varje tråd som har låsts. Då ser ni också att det varit vissa som förstört för andra. Förhoppningen är att på detta sätta göra det bättre för alla.
Hej!
Det är väl fullkomligt självklart att en tråd som handlar om a-kassa och hur den ska värderas,eller en uppmaning till en demonstration (politisk) kommer att låsas med gällande regelverk!
Förstår inte hur man inte kan acceptera det, det är ju reglerna på IS!
Det är väl bara att gå till ett annat klotterplank eller gilla läget.
Kan väl inte vara så svårt.
Hej!

Jag tycker att det pratas för mycket politik, öppnar man dagens tidning så är det politik, startar man tv så är det politik, vill man diskutera politik så kan man ju göra det på debattsidorna i många av dagstidningarna.
Det kan vara skönt att kunna starta upp IS på morgonen och slippa politiken.

Min åsikt bara!
Joanna, Du är klok Du!
Poppo: Är inte jag klok?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem