Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Angående stängda trådar

Angående stängda trådar

Jag vet inte om jag sätter mej själv på pottkanten med mitt inlägg. Men jag tar chansen.

Jag tycker personligen att ribban ligger i lägsta lagen om vad vi får diskutera på forumet. Så många låsta trådar som vi har nu det tror jag inte att jag har sett sen jag började här på IS. Det verkar som om alla trådar som har med samhälle att göra blir låsta! Vi får inte diskutera politik, men vad är...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Poppo: Är inte jag klok?
Varför kan man inte låsa ute dom som inte kan sköta sig istället? Ska det vara så svårt? Kan väl inte vara svårare att hänga ett rött lås på dom ?
Jag håller helt med Joanna mfl i deras åsikter.
Jag vill lika lite som dom flesta här inne inte ha bråk eller bli påhoppad, men varför ska det vara en kollektiv bestraffning som får en att känna sig som omyndig?
Är det verkligen så mycket mera besvär för er "moddar" att kasta ut dom som inte kan sköta sitt snack här inne?

Många gånger som jag dragit mej undan och inte vill skriva eller svara, för hela tiden måste man tänka så man inte trampar i högen med hänglås.

Sedan behöver man kanske inte gå ut med upprop till protest....kanske över gränsen....vad vet jag.

Tråkigt är det ialla fall. Forumet kommer som sagt att dö ut och det vill jag inte.

Jag vill att IS ska finnas kvar men som det var förut UTAN påhopp och bråk.
Dvs bra mycket mera härliga trådar att läsa och svara i.

Så vill jag ha bort översitteriet i vissa svar. För vissa svar är fula.
Joanna: Jag kan hålla med dig om att vissa trådar har startats som ett gränsfall och de har då inte heller stängts direkt.
Gränsfall kan självklart få vara kvar om det sköts snyggt. Men varje gång så är det någon som ska testa gränsen, eller lämna "smarta" kommentarer gällande om tråden går över gränsen eller inte.

IS regler kring politik är tydliga och i samband med medlemsskap i IS godkänner man reglerna. Då finns det väl inget mer att diskutera kring det. Det finns andra forum för dem som inte tycker att IS regler är passande.

Kan vi sluta att diskutera skötseln av IS och dess regler nu?!

Om diskussionerna sköts snyggt så blir reglerna lättare att töja lite på.
Annons
Tyvärr så kom inte mitt förra inlägg med vad jag kan se. Jag tar om det från början.
Det verkar som om det är dags att jag själv ser till att tråden markeras som löst. Jag ville inte på några villkor kritisera "moddarna" det är toppenkillar!
Jag ville med mitt inlägg bara ventilera min åsikt. Jag har full förståelse för att trådar låses innan de spårar ut. Men min tråd handlade inte enbart om det, utan att det verkar som om det är larvigt att skriva om annat än datorer. Vi som har lite andra intressen låt oss ventilera dom!!

Telamundo, jag avlutar tråden och hoppas att du/ni accepterar att tråden enbart var en åsikt från mej, det är ju synd att vi är flera som snart inte vågar att starta en ny tråd eller svara på en.
Zaphod: Visst är Du det, Du har ju helt rätt - Du med!

Men, jag anser också att vi måste förstå det ansvar moderatorerna har för IS Forum. Ett tydligt regelverk måste finnas och de som inte finner sig i det får väl låta bli IS Forum.
Det finns mycket som kan behöva ventileras, men ibland dyker det upp ämnen som når gränsen! Då tycker jag det är bra att våra "moddar" markerar "övertrampet". Jag tycker att de på ett tydligt sätt markerat vad som är OK och inte.
Lite roliga historier och lite "trams" är bara skönt att läsa och kan ju inte skada någon. Den som inte är intresserad, kan ju helt enkelt låta bli att läsa och kommentera.
Tack alla som tycker som jag!

Telamundo, jag vill att du låser tråden och jag ber om ursäkt att jag gav mej ut på öppet vatten!

Joanna.
Låser tråden enligt önskemål från Joanna som startade den.

...med ett tillägg. Fortsätt att starta trådar och svara på dem. "Trams" är fortfarande välkommet. Det är politik och rena provokationer som inte skall förekomma.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem