Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Organdonation och när är man död

Organdonation och när är man död

Jag undrar hur många som har skrivit på att de vill donera ett eller flera organ?
Jag har inte skrivit på , mycket på grund av att jag anser att man är död när hjärtat har slutat att slå. Det händer ibland att en patient har legat i koma en längre tid och sen av någon orsak har vaknat upp. Då undrar jag, när är man död? Hjärndöd eller som jag ty...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Ok, då får man givetvis respektera ditt beslut.
Tjo ...
Jag har för länge sedan anmält mig till donationsregistret.
Jag ger er alla mina organ. Anser att om något av mig kan rädda någon annan, så visst... :o)

Skrev även i att man fick ta mina organ till att forska på, kan det rädda någon, så visst !

Men men, jag anser också att varje individ själv skall få bestämma detta.
Dock så går nog lite väl många organ till"spillo" för att många inte vet att de måste anmäla att de vill donera efter sin död.

Kanske skulle man kunna göra ett nytt system, där man måste medela om man INTE vill donera... ?

Lite tankar från mig..
helt rätt tänkt phridan,dom som ej fyllt i ett tydligt nej får acceptera att dom dom är presumtiva donatorer.jag har själv skrivit ned allt som har med min död att göra,sista ordet-det tycker jag alla ska göra,mindre för anhöriga att ta ställning till
Annons
dom kan ju fråga den avlidne,om han inte svarar: att tiga betyder att samtycka.
Jag tycker inte att dom skall behöva fråga det borde vara fritt fram
att ta organ på en avliden

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem