Det är tvära kast här idag på mina trådar. Jag går från den ena ytterligheten till den mer stillsamma!!
Här hemma så måste man äta julmaten klockan 13.00. Där ska finnas julskinka, dopp i grytan, sylta, köttbullar, spjäll,(mmm va gott), sill i långa banor, jansson, två lådor och en liten nubbe, eller två!
Klockan 15.00 är det Kalle Anka, sen julklappsutdelning, efter det så blir det ett par tre timmars spel med TP. Och alla vore de lyckliga!
Här hemma så måste man äta julmaten klockan 13.00. Där ska finnas julskinka, dopp i grytan, sylta, köttbullar, spjäll,(mmm va gott), sill i långa banor, jansson, två lådor och en liten nubbe, eller två!
Klockan 15.00 är det Kalle Anka, sen julklappsutdelning, efter det så blir det ett par tre timmars spel med TP. Och alla vore de lyckliga!
Antal svar på detta inlägg: 41
Sill av olika slag mums,skinka o tomtegröt är ett måste, drickat jo det oxå men nöjer mig med must, gubben ska ha öl. Nubben har vi slutat med.
Kom till California igar, efter 26 timmar pa resande fort. For min del sa kan jag saga, att det som kommer att sa knas mest for min del ar familjen, utan dem ingen riktig jul!
Det bästa med julmaten är att man får äta "vanlig" mat efter jul.Det är gott en dag sen räcker det för min del!
Annons
Vad som inte får saknas .......någon att fira med
Man måste ha jansson, skinka , köttbullar , bruna bönor, sill och revben....MEN ål ALDRIG!! Det kvittar att det e en avlång fisk den ser i alla fall ut som en orm......
Tintin
Tintin
Anders: Där slog du spiken i huvudet!
Familjen! Den får inte saknas på julafton!
allt annat är faktiskt sekundärt!
(även om jag misstänker att Joanna inte var FULLT så djup i sin frågeställning)
Familjen! Den får inte saknas på julafton!
allt annat är faktiskt sekundärt!
(även om jag misstänker att Joanna inte var FULLT så djup i sin frågeställning)
Alla tycks ha glömt den viltigaste, TOMTEN, har får gärna ha Ålborg eller Absolut eller Ålborg i säcken.
God Jul
God Jul
Alla tycks ha glömt den viltigaste, TOMTEN, har får gärna ha Ålborg eller Absolut eller Ålborg i säcken.
God Jul
God Jul
Sorry om jag stammar men Tomten gjorde en liten avstickare till mig innan han stack ut på sitt stora uppdrag. Återigen, God Jul
LeifB: jag gillar ditt "tomtesäcksurval"
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem