Torsdag 9 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tjock fet och ful

Tjock fet och ful

Idag besökte jag några klädbutiker för att köpa något nytt inför jul- och nyårshelgerna. Men det blev inget inköp.
När jag såg mig i spegeln med olika snygga saker, blev jag så ledsen. Har jag blivit så djä-a ful, fet, rynkig och gammal att inget passar på mig?
Kläderna av senaste mode, anpassade för kvinnor "i övre medelåldern" var för små, för smala, hade fel färg m m tyckte jag.
En underbar personal gjorde allt de kunde för att hjälpa och "peppa" mig, men det blev inte något köpt.
Ja, jag vet att jag inte är 17 år längre, men ändå något borde väl finnas för oss gamlingar som inte ser ut som kläder man bär på "hemmet"!
Känner någon av Er som jag?
Men det kanske bara är jag som är gammal på IS!

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Nämen Poppo då! Varje ålder har sin skönhet, vet du väl! Alla blir vi gamla, rynkiga och gråhåriga. Fast om jag ska vara ärlig så känner jag mej också som en grå mus. Jag vägrar att färga håret!


Vi får trösta oss med att vår skönhet sitter på insidan och det är inte alla förunnat, det kan jag lova dej!
Du får säga som min syster alltid säger när det bjuds på nåt att äta. -Jag tar en bit till, alltid fyller det ut nån rynka! Jag tror det stämmer, en person som är lite rund har mindre rynkor än den som är smal.
Min syster som är lite rund är 70 år, jag är smal och 62, jag tror jag har fler rynkor än vad hon har.
Du är bra härlig Du Joanna! Tack för den positiva "vibben".

Men nog katten är det "skrutt" att man inte kan få tag på kläder som passar även äldre. Du/Ni kan veta att jag inte besökt bara en affär, utan massor. Det som i allmänhet erbjuds är tråkiga, fula, ofta "slankiga saker, med krokar och krusiduller" av alla de slag, sådant som jag skulle tänka mig kunna ha på maskerad - eventuellt.
Annons
Inte är du gammal Poppo, en kvinna i sina bästa år.
Kläder ja det är ett ofog, när man har pengar att köpa något nytt då hittar man inget men ska man bara titta för börsen är tom ja då hittar man hur mycket som helst, vad gör man.
Du får önska dig årets julklapp- en omvandlingsspegel: fick ett kul mail om detta, en lite överviktig kvinna som speglar sig o i spegelbilden är det en pingla.
Nu vet jag inte i vilka affärer du har varit i men det finns ganska mycket på kappahl i alla storlekar.
Lycka till o GOD JUL
Jag måste bara svara på detta fast man jag är. Jag känner igen beteelserna om att inget passar å färger är fel. Jag har som uttråkad make varit med i massa affärer vid provning mm. Men så gjorde min äkta hälft en sak, hon fick en färganalys gjord på sig. Färgade håret i passande färg samt med sitt lilla häfte om passande färger så granskade hon färger innan provning. Det gick mycket fortare att sortera bort opassande färger. Men sen till passande mode å modeller så blir det värre, verkar som det mesta är sytt till damer i 20-40 årsålder utan dom där extravecken som blir på vissa ställen, men den som söker han finner har jag upplevt.

Det där om rynkor så hörde jag följande av en dam som var väldigt rynkig: Den som inga rynkor har är en fattig person, för den har aldrig skrattat.
Varför säger vi annars att man har skrattrynkor.
Så sant så! Jag har skrattat mycket i min dag, och skrattrynkor det finns det gott om på mej.

De där extravecken du pratar om misko, de kallas också för "kärlekshandtag"
Poppo!

Jag var till Mora igår och blandannat på Kappahl! Där kan man faktiskt hitta storlekar som är lite mer spolformade för oss som är lite äldre, men jag håller med dig om krusidullerna, är man inte typen som klär i volanger m.m
så blir det svårare att hitta något. Klädskaparna borde väl kolla vilken åldersgrupp som dominerar samhället idag, om jag inte har alldeles fel så är det vi som tillhör det stora "köttberget".
Jaha så det är 40-talisterna som står för över 4 miljoner människor i samhället. det trodde jag aldrig.
Senoirita>> Var det du som osakade branden i Mora , bara skoja....

Poppo>> Allt klär en skönhet, vet du väl...Vi tycker om dig som du är men jag kan förstå problemet. Det problem du har gäller även oss män men vi vet att ni tycker om oss ändå

Passar på att önska alla en riktig GOD JUL....

och ha det så bra.....
Rob!
Det tror jag inte, men dom har säkert 4 mkr tillsammans!

Cribbe!

Nog brinner jag för mycket, pyr gör det ibland oxå, men då handlar det inte om lägenheter!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem