Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Manövrera helikopter

Manövrera helikopter

Om ni inte är blinda så har väl de flesta läst mina inlägg om Flygsimulator.
Där ingår bl.annnat att manövrera denna tingest. Om vi säger att en grej är
mycket svår, så kan ni tusendubbla detta. Det tog mig 20 timmar att klara
att landa på ett hangarfartyg.

Gick in och tittade på manualen. Till min stora tröst stod det att det är inte
ovanligt att elever behöver 40-50 timmar för att manövrera denna maskin.

Jag måste säga att jag är förvånad att det inte händer fler olyckor med denna maskin. Dom är verkligen välutbildade som kan sköta dessa monster
under stormiga omständigheter.

Dom är verkligen proffs. Tro mig!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Kanske Du såg på National Geographic härom kvällen...handlade om helikoptrar och då i synnerhet om NH90. Piloterna får sitta i simulator ganska mycket, fast de är vana att flyga, så det är nog ite så enkelt att hantera dem i verkliga livet heller.

Flygmaskinen som inte borde kunna flyga kallade de helikoptern, och är en av mänsklighetens största uppfinningar som låter oss färdas till platser dit det inte finns något annat sätt att ta sig dit på.

Visst är människan ganska finurlig....

//Breeze
Breeze!

En privat helikopterutbildning kostar 200.000:- om man är normalbegåvad.
För min del hade det nog kostat 500.000:- He,he

Ofattbart svårt i simulator. Undrar hur det är i full storm ute i havsbandet.
Du är ju pigg på action förstår jag. Skaffa detta progam, så får du ditt
lysmäte. Jag lovar. Men det är tidskrävande, och påfrestande på
rygg och axlar. Börjar redan känna lite. Max. en timma/dag hädanefter.
Pigg på action bakom tangentbordet eller säkert ankrad i TV Soffan med popcornen klara...jajamen !

Jag flyger helikopter och Jets i mitt Battlefield 2...inte så himla lätt där heller, jag har lyckats med att zappa ett antal flygdon innan jag fick någorlunda koll på vad jag höll på med...än idag kan jag krascha rätt ner i backen eller in i en bergvägg...eller min personliga favorit, spränga mig själv då jag fällt bomber på alldeles för låg höjd...

Rena simulatorer har inte riktigt varit min grej, men som Du lovordar spelet så kanske man ska testa på det..

Så Du säger att för en normalbegåvad så går en helikopterutbildning lös på 200.000:-
Fasiken...då hade jag fått lägga ut en sådär....trehundra spänn eller nåt !

//Breeze
Annons
Breeze!

Och alla andra som är något så när bra på engelska. Här har ni ett prov
på en flygsimulator. Bara den gör en häpen. Klicka på Downloads så
finns där att leka med gratis. 630 MB.

Skall man vara riktigt på bettet så skall man anmäla sig till något som
heter Vatsim. Då krävs headset, där kan man visst prata med hela världens
flygledare. Jag har inte fattat detta fenomen än så länge. Men...

Hoppas några vågar hänga på. Det gör inget om man störtar. Man blir
känslolös. Adressen var så goda.....!!
www.flightsimulatorx.com
Nja kan väl inte påstå att BF2 helikopterflygning påminner om riktigt flygande. Då det inte bara räcker med att veta vad spakarna gör man måste även veta hur aerodynamiken fungerar för helikoptern. Vilket inte är något BF2 tar hänsyn till. Annars trillar man ned ganska fort.
Nej, BF2 kan inte jämföras med en simulator...det är nog bara de mer grundläggande manövrarna som är likartade...luta helikoptern för att förflytta sig, öka och minska lyftkraft, bara grundläggande saker.

Men nu spelar man ju inte BF2 för en realistiskt känsla heller....bara för att ha skoj en stund !

Flightsim X är en ren simulator, väldigt annorlunda. Har inte provat på det själv, men det kan vara värt en download för att känna på att flyga "på riktigt"...så riktigt det nu kan bli bakom en datorskärm.
Inlägg i helikopterdebatten. Min kille, som är pilot, läste och kommenterade så här. En tröst till dig, Leiake, är att det faktiskt är lättare att flyga en riktig helikopter än dom som finns i Flight Simulator X. Men trots det så är realismen imponerande. Gäller f ö även de andra kärrorna.
babo43!

Tack för tipset. Jag har uppenbara problem med just helikopter. Detta är
ju en simulator som är enorm, så jag behöver uppmuntran. He,he

Min dotter är på väg den 19 dennes till Västindien. Jag berättade för henne
att jag redan varit där och landat. Hon var helt oförstående, men hade
förklarat för sina arbetskamrater att "farsan" har redan varit där och kollat
med sin simulator.

Landningsbanan var perfekt, men resterande grafik var dålig. Det är en
liten ö. Antigua heter den.
Leiake! Min kille undrar hur det går med din helikopterflygning? Han håller på fortfarande och har hämtat en del uppladdningar på deras hemsida. Grafiken är mycket bättre och köregenskaperna likaså. Det är ju ett tag sedan sist som du skrev något om dina färdigheter så det är väl dags att uppdatera dom har jag en känsla av.
babo43!

Ha,ha!!

Du är för rolig.

Men tro mig eller ej så fixade jag helikoptern. Men jag fick köpa en ny joystick. Annars går det inte.

Däremot försökte jag landa med en Boing 747 på en karibisk ö. Det gick ju inte. Alla är stendöda. Tyvärr.

Denna flygsimulator är i svåraste laget. Jag har faktiskt raderat den från min
hårddisk. Den är på 13 Gigabyte. Grym!!

Men jag hade mycket roligt i början. Skona mig!! Jag klarade många uppgifter. Jag landade på en sjö i Kanada. Skulle hämta en gubbe som stod
på en brygga och väntade på mig. Men jag fick inte stopp på planet. Nu finns varken han eller bryggan.

Men som sagt. Det är en svår lek. En utmaning!




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem