Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Manövrera helikopter

Manövrera helikopter

Om ni inte är blinda så har väl de flesta läst mina inlägg om Flygsimulator.
Där ingår bl.annnat att manövrera denna tingest. Om vi säger att en grej är
mycket svår, så kan ni tusendubbla detta. Det tog mig 20 timmar att klara
att landa på ett hangarfartyg.

Gick in och tittade på manualen. Till min stora tröst stod det att det är inte
ovanligt att elever behöver 40-50 timmar för att manövrera denna maskin.

Jag måste säga att jag är förvånad att det inte händer fler olyckor med denna maskin. Dom är verkligen välutbildade som kan sköta dessa monster
under stormiga omständigheter.

Dom är verkligen proffs. Tro mig!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Vilken ska man ladda ner free demo eller trial version på den sidan du hänvisade till leiake
Tjena!
Det är jag som är "killen",har ju jobbat med dessa tingestar på "rikt" sas,
är välldigt inponerad av FSX, men det förutsätter ju att man har bra grafikkort samt bra styrspakar, har själv "Saitek x52" och det funkar perfekt.
För att inte underblåsa någon flygrädsla, så kan jag ju säga att pilotutbildningen är ganska omfattande,har själv ca 5000 tim varav 1200 på helikopter och har än inte kraschat,,,,peppar peppar..lol
boax!

Om du kollar datum på inlägget. År 2006. Jag vet inte om detta program finns längre.

Men kolla på demo. Går det så går det.

Jag gav ca: 1000:- för mitt.

Men jag avråder dig. Jag tror inte ens Göcke klarar detta program utan stora ansträngningar.

Köper man det så ingår instruktionsbok på engelska. Väldigt generöst!
Annons
maridon!

Det låter betryggande. Minst sagt!

Jag kom ihåg inlägget där du genom Babo43 förklarade att det var lättare att styra helikoptern i verkligheten, än i simulatorn. Tack!!

Troligen har du upplevt att helikoptern börjar "wobbla" i verkligheten.
Hur grejar man sådant.

Är det fallskärmen som gäller då?????

njae...en kopter "wobblar" ju inte, men däremot är det väldigt viktigt med "tracking"dvs balans i rotorbladen, obalans eller fysiska skador på dessa kan orsaka liknande fenomen men helikopter aerodynamik är ett väldigt stort och ganska komplicerat ämne jämfört med "fixwing" dito.
men som svar på din fråga så är det nog fullt pådrag som gäller
full pitch och ner med nosen...lol
Det är värre att manövrera ett littet amatörpropellerplan än att försöka manövrera en stor SAS-ägd jumojet.. :P

Sen har jag flugit JAS med. Inte på riktigt, men en simulator :P och det var minsann inte lätt :P
Sen så är helikoptrar ute för länge sen.

Gyrokoptrar är bättre och grymmare på alla sätt.. :P

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem