Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

storebror ser oss

storebror ser oss

såg ett program för ett tag sedan om kamera i hemmet samhället,klass1 ,klass2,klass3 vem är jag?fortplantning dom rika går vidare,vi döingar då????
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jo Rob jag vet mycket väl vad som händer bakom kuliserna och lite till. och det gör att jag aldrig skulle kunna säga att det är säkert. om det sen är lagligt eller olagligt. det spelar inte någon roll om man blir utsatt för det.
bara vetskapen att det kan vara möjligt borde få en att
dra öronen åt sig.
Att bara se detta problem som storebror ser dig. är ju bara en delmängd av det hela, företagsspioneri och annat otyg
kommer också in i bilden. och de bryr sig inte om det är lagligt eller ej, kan de bara finna det de vill ha så, do it.
du nämnde sniffning och jag loggning, de är bara en delmängd de också.
mvh/göcke
Man kan helt enkelt inte vara så paranoid.... lär man sig vad som är lagligt och olagligt så kan de endå inte göra något om de har bevis sedan eftersom de fick tag i dem på olaglig väg då blir det ogiltigförklarade...
Rob paranoid är när man ser hotbilder över allt och sedan försöker att kringå dem med alla medel eller går och gömmer sig.
jag är inte parnoid, jag försöker att köra efter reglerna.
men det gör inte att min uppmärksamhet på riskerna avtar.
har man jobbat i säkerhetsklassad miljö och blivit inkallad för att man var lite för frispråkig på telefon så vet man mer än de flesta vad som gäller och så skall det vara. även om det var harmlöst.

så följ förtagets policy när det gäller datoranvändandet.
och tänk på dessa ord i alla sammanhang
En Svensk Tiger
lite förenklat (var varsam med vad du skriver)

det här är ju av ytterligare vikt att fundera på, nu när det
uppdagades att en dansk blev av med hela sitt innehåll på
bankkontot, bara för att någon lyckades komma åt nycklarna.

det är en lukrativ branch att sno andras surt förvärvade pengar, och de verkar på webben.
bli inte paranoida nu =)
/göcke
Annons
lille bror ser mej just nu!!!!!!
Många företag idag har en ganska klar policy angående anvädande av företagets datorer.
T.ex. INGET användande av företagets datorer för privat bruk.
Därmed kan du inte "surfa" på nätet, inte ens på rasten,
du kan inte använda hotmail för att skicka epost.
Men många företag ser genom fingrarna så länge det inte tar upp för mycket av din arbetstid (hur mycket är upp till dom).
Och dom har all rätt att kolla din epost, den är ju trots allt arbetsrelaterad eller hur!
Göcke jag har åxå jobbat i säkerhetsklassad miljö..:)

Lasse det jag skrivit är att ett företag kan inte kolla vad du skickar för mail med hotmail.. de har inga rättigheter där... skulle de därimot sniffa hotmails servrar så gör de ett lagbrott som det är 2 års fängelse på...
Rob du vet väl att det finns program som gör det möjligt att övervaka varenda knapptryckning du gör på företagets dator,
även i realtid.
Så vad du anväder för epostklient har inte så stor betydelse.
jo jag vet det... men det brukar normalt inte förtega använda utan mer kolla vad du skickar och sänder....

men använder du webmail så kan de inte kolla vad du skickar om de inte installerat en sådan trojan på varje dator på företaget...
Detta är mycket vanligt program, det används för support.
Jag har själv varit med och installerat detta på 120 nya
datorer på AstraZeneca -02, då detta är ett redundant
system fick vi total kontroll på 60 stationer där man ser skärmbilden och kan ta över kontrollen på både mus och tangentbordet.
Att "titta över axeln" på någon var värdens lättaste sak.
Allt detta sparas och registreras för att ha spårbarhet vid batcher som av någon anledning blivit underkända av Q-enheten (kvalitetskontollen).
Jo men jag ser stor skillnad på ett remote admin system och en knapptrycknings inspelare... Radmin som jag använder ser jag mer som en hjälp för administratörer och inte något för att spionera på anstälda...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem