Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Flygsäkerhet

Flygsäkerhet

Under min senaste resa till USA, och alla genomgångna säkerhetskontroller, så dök ett par frågor upp.

För det första så tycker jag det en motiverad åtgärd, eftersom det är för vår säkerhet, men varför har vi inte samma regler. I USA skall man ta av sig skorna vid varje säkerhetskontroll, både inrikes och utrikes, det har jag hittills inte varit med om i Europa.

Man får ju numera inte ta med s...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Jodå Misko, det stämmer att man måste ta av sig skorna, de skall läggas på en bricka tillsammans med nycklar, klockor, kameror, mynt, bälte m.m, numera får man inte ens ha jackan på, den skall också genom röntgen. Det där med skorna är lite pinsamt för mig, eftersom jag alltid lidit av fotsvett.
jag vill hänga på MistyArrow å undra lite som absolut inte är svar på Micke03:s undran....kamera/videokamera vet någon om man får ta med det....ska ut å flyga i sommar med bla. min son å hade varit kul å fota å kanske filma lite på hans första flygtur å min 2:a....
För mig var det inget problem med en digitalkamera, tror inte en videokamera skall vara något problem heller, men räkna med att du får lägga den på röntgenbandet.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem