Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Zlatan

Zlatan

Fy vad alla hackar på Zlatan! Jag tror inte det har med hans bestraffning att göra. Det är snarare så att han känner att svenskarna i allmänhet hackar på honom. -Fy vad han är divig! -Väx upp din barnrumpa, sluta tjura mm. Det känns inte så kul att ställa upp för alla otacksamma typer. Så fort han gör nå't bra, typ klacken mot Italien, så blir det kritik för hans uppträdande på plan, men så fort det inte går så bra så ifrågasätter man om han verkligen är så bra som många tror. Han hade aldrig behövt utstå allt detta om han vore svensk!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Zlatan har väl egentligen aldrig velat spela i svenska landslaget
Han har ju själv uttalat att han vill spela för Bosnien
Man måste väl vara svensk för att få spela i landslaget...eller
Ja det trodde jag oxå, klart att han är svensk. Han kan väl vara svensk fastän att föräldrarna inte var det från början, eller!

Det är nästan alltid så att våra stora idrottsmän/kvinnor får utstå diverse kritik när de inte gör el prestera som publiken vill. Jag tror att vi glömmer att de bara är människor de oxå o kan begå både fel o misstag.

Nä zlatan är en bra fotbollsspelare hoppas han kommer tillbaka till landslaget.
Annons
Jag skulle tro att landslaget klarar sig mycket bättre utan Zlatan han är en superdiva och inget annat,nä tacka vet jag Henke.
Håller med Bosse!
Allbäck är också ett bra alternativ...
Zlatan är kung. Det är bara det i Svevrige får man inta vara bra och veta om det själv, vi måste vara så himla ödmjuka.

Sen förstår jag att han blir trött på alla förnumstiga sportjournalister som tror de kan göra det bättre själv, men då hade de väl inte skrivit om fotboll utan spelat själv.

älskar klippet där Zlatan blir så trött på en en journalist frågor om varför det gick si och så och vad de skall göra för att bli bättre i nästa match.

Vad svarar Zlatan, kvickt som satan (notera rimmet).?

-jo vi skall släppa in dig på planen så du får styra och ställa, säger han till jornalisten sen går han in i i omklädningsrummet.
Om det nu är så att han tackar nej pga att han blev avstängd från landslaget då han (med flera) hade varit ut på krogen, så är det höjden av tjurskallighet. Har man regler så ska dessa följas. Gillar man inte reglerna får man väl ifrågasätta dem i laget istf att bara skita i dem, eller?
Genom sitt agerande så spär han ju bara på stämpeln om att vara en bortskämd diva!
Dock tycker jag att han är en suverän fotbollsspelare och som givetvis borde spela i landslaget, utan tvekan!
Alltså.... den första tanken är: Fasen vilken tramsig barnrumpa han är!

Andra tanken är...... Synd om oss publik, att vi inte får njuta av en spelare som idag (enligt många kunniga) tillhör världens topp 10 bästa spelare.

Men..... vad vet vi egentligen? Att tro på vad som står i skvallertidningarna (framförallt Expressen o Aftonbladet), har jag slutat med för länge sedan.

Jag VÄGRAR ansluta mig till en uppfattning, bara för att media vinklar olika ämnen på ett visst sätt! Fårskocken tänker jag INTE ingå i.

Det kan ha hänt massor mellan Zlatan och Lagerbäck, som vi inte har en aning om, och aldrig kommer att få veta.
Det enda vi VET, är att han inte vill spela matchen mot Egypten. Kanske inte så konstigt att han prioriterar Champions League, ett par dagar senare, framför en träningslandskamp.

Generellt sätt, tycker jag en idrottare ska vara STOLT att få spela för sitt land. Men... som sagt... vi VET ju inte vad som hänt.
Och utan den kunskapen, hur kan man då vråla ut att Zlatan är en "superdiva"?

/Zlap
Faktum att Zlatans mamma är kroatiskan och pappa bosnier har ingenting att göra med hans vägran att spela i landslaget. Zlatan är svensk (kolla på www.inter.it) och skall man så fort en spelare hamnar i bråk med Lagerbäck börja med släktförskningen och bevisa att hans morsa eller farfars far inte var svensk så att man kan genom detta visa och bevisa varför någon inte vill spela för landslaget?? Han, Zlatan, är en fantastiskt fotbollsspelare och jag bara tycker synd om oss fotbollsälskare som ska inte få se honom spela sin underbara fotboll.
Problemet med Zlatan är att han tar så mycket plats. I dagen landslag finns det för många kvar av den gamla trojkan typ Allbäck, Mellberg etc som är uppfostrade till att laget är större än spelarna. Zlatan är en grym spelare som vi i Sverige får fram en gång på 10 år - självklart skall han spela i landslaget.
Zlatan kommer göra succe i landslaget om ett par år när den "nya" genarationen spelare tar över typ Rosenberg etc. Då blir den "kaxiga" attityden mer accepterad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem