Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Klimatbyte

Klimatbyte

Vi har ju denna kategori. Den är ju vidöppen. Jag fattar inte varför ni bråkar om detta. Jag testar nu detta mycket politiska ämne lite lätt.

Många doktorer skriver ju att en del mår bra av klimatbyte. Så jag undrar
vad vi är rädda för. He,he.

Jag tror att ett par vätebomber har sopat bort både oss och koloxiden, eller
är är det koldioxid från denna jord innan klimatet knäcker oss. Tänk vad omtänksamma politikerna är
som tar hand om oss och skonar oss från en katastrof som kommer om tusen år. I min ålder är det ju fruktansvärt nära.

Jag fattar inte varför dom vill skrämma oss. Gör ni???
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det är nog inte bara för att skrämma oss, utan även för att vi skall komma till insikt om vad som kommer att drabba våra efterlevande. För det är väl inte bara oss själva vi har att tänka på? Jag har det väldigt bra för jag hinner inte uppleva när ev. katastrof är ett faktum. Kan lugnt fortsätta dricka mitt kaffe.
Personligen anser jag det är bra med klimatförändringarna om det nu stämmer. Vissa säger si andra så! Tänk vad bra, varma vintrar nästan ingen snö och soldränkta somrar. Toppen! Fast man blir ju lite stressad av hur det ser ut om 1000 år inte tu tal om det, men som alla vet är det svårt att sia speciellt om framtiden.
Nej varför skall vi bry oss om klimatförstöringen den drabbar
ju inte oss.Våra barnbarn kan få problem men det är ju
deras bekymmer
Annons
Vargo !

Ha,ha! Det var kanske lite hårt sagt. Men det vi pratar om är ju 20 generationer framåt i tiden. Det är ju omöjligt att sia om så lång tid.

Jag tänker på ett vulkanutbrott av dignitet. Skall vi säga Vesuvius spyr
ut aska i 10 år. Då framstår våra bilar och skorstenar som rena myggbettet.
Jag kan inte drömma om att vi människor kan påverka denna enorma jord
med sin enorma atmosfär. Vi är 9 miljarder, men 8 miljarder har ju inte ens
sett en bil. Än mindre hört talas om miljö. Det ordet finns nog bara i vissa
i-länders språk.

Fråga en i Afrika som bor i en lerhydda med 10 barn som äter varannan dag
vad miljöförstöring är. Han kommer att se ut som en Mora-klocka i ansiktet.
Skulle du kunna ta gift på att utfallet blir katastrof, men du kanske har en spåkula som ger vid handen att det blir så. Tänk om det av någon anledning skulle visa sig att detta bara är naturens gång! Det finns faktiskt forskning som visar att våra miljöutsläpp är bara marginella jämfört med vad solen ställer till med. Tyvärr, är detta ett påstående som inte är medialt gångbart i dagens läge. Får nog anledning att återkomma för än är forskningen bara i sin linda vad gäller månniskans utsläpp av koloxid. Jag är säker på att det kommer mera!
Men Vargo, lite snabb är du nog om du tror att våra barnbarn kommer att drabbas, möjligen då i form av bättre väder inget annat!
Japp man är sig själv närmst som det brukar sägas.
Om man följer med lite så kan man ju läsa att klimathotet är mycket värre än man hade trott Enligt FN kan vi få en temperaturhöjning med 6° på 100 år Att det sedan finns dom som kommer med sådant som att människan inte påverkar miljön har säkert med ekonomiska intressen att göra Man kan ju bara se på undersökningarna som gjorts av tobakens skadeverkningar,är undersökningarna beställda av tobaksbolagen så visar det ju sig vara nästan hälsosamt att röka
Vargo!

Det är därför jag har KOL. Jag trodde det var hälsosamt att röka. Det läste
jag i en annons från Marlboro.

Nu läste jag att det är okej med 10 cl. alkohol om dagen. Man dör fortare
då. Så slipper samhället oss gamlingar. Dom kan då hitta på. He,he
Ja just det om man följer med lite. Hoppa av strömmen som nu unisiont talar om att slutet är nära! Försök Vargo, även om det är svårt att ta till dig andra argument. Det var inte länge sedan jordens undergång stod för dörren då var det HIV-Aids som utgjorde faran. Nyligen skulle vi utrotas av fågelinfluensan, men när fokus hamnade på annat vips var jorden räddad från dessa faror. Jag tror att människan kommer att anpassa sig till förändringarna vilka de än månde vara. Vi har gjort det förr och kommer att göra det senare. Alltså, sov lugnt om 1000 år kanske det är andra orosmoln på himlen. Men den dagen den sorgen får andra ta hand om! Fram till dess vill åtminstone jag ha -så länge jag lever- billigare el och bensin!
Jag tror att dom nog kommer på hur dom skall hantera oss gamlingar
http://i104.photobucket.com/albums/m178/vargo72/z-hemmet.gif
Vad beträffar fågelinfluensan så är väl faran inte över än om man följer tidningarna och i vissa länder har väl nästan hela befolkningen hiv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem