Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Klimatbyte

Klimatbyte

Vi har ju denna kategori. Den är ju vidöppen. Jag fattar inte varför ni bråkar om detta. Jag testar nu detta mycket politiska ämne lite lätt.

Många doktorer skriver ju att en del mår bra av klimatbyte. Så jag undrar
vad vi är rädda för. He,he.

Jag tror att ett par vätebomber har sopat bort både oss och koloxiden, eller
är är det koldioxid från denna jord innan klimatet knäcker oss. Tänk vad omtänksamma politikerna är
som tar hand om oss och skonar oss från en katastrof som kommer om tusen år. I min ålder är det ju fruktansvärt nära.

Jag fattar inte varför dom vill skrämma oss. Gör ni???
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ja, men vi klarade pesten! Så varför inte klara följande utmaningar. Fågelinfluensan är ju bara ett sendrag i jämförelse!
Vilma!

Jag har bott i Borås. Vid brandstationen. Undrar om inte du var arbetslös ett
tag. Hur gick det.?? Sökte du jobb aktivt, på min inrådan. Eller....är jag fel.

För att återgå till ämnet, så undrar jag vad som är på gång. Dom vet mer
än vad som framgår, annars skulle inte " gubbarna" sitta där och tjata.
Vad kan det vara. Folkuppror på grund av arbetslöshet, och brist på både
det ena och andra. Kärnvapenkrig tror jag. Iran är lurigt. Där tror jag det
smäller till. Vi får se!
Vargo!

Din bild var ruskigt bra! Guldmedalj igen. He,he
( Kamouflerad ättestupa.)
Annons
Inte tycker jag att vi klarade pesten särskilt bra ,tredjedelen av befolkningen dog i dom drabbade områden och då var det ändå inte så tätbefolkat som det är i dag
Vilma har du missat utbrottet av fågelinfluensan av den farliga typen i england för någon vecka sedan så de fick avliva 1600 kalkoner?
var det inte 160000
För 2500 år sedan hade vi ett subtropiskt klimat här i norden. Varmt och skönt, undrar vad de hade tyckt om de vetat att fimbulvintrarna skulle komma...

Vi kommer att hitta sätt att hantera problemen den dag de kommer, lite trist för holländarna bara... Kanske därför de köper lantbruk i Sverige nu...
Tror inte hotet mot den mänskliga överlevnaden är in på knuten.
Men att det finns låglänta områden på vår jord där befolkningen måste flytta på sig när havsytan stiger. Själv har jag redan tagit min tillflykt 160 meter över nu rådande havsyta. Betänk då dom som nu bor bakom "skyddande" vallar under havsnivå. Tror inte att dom känner sig särskilt trygga. Tror kaffedarren har börjat kännas.
Jag tror att naturen har sin gång och rensar när det behövs, men mänskligheten kommer att klara sig ett bra tag till. Sen att varje art har sin tid på jorden är nog bara att ta som ett faktum! Visst kanske fågelinfluensan slår ut en och annan liksom ebola-viruset, men det får inte ses som mänsklighetens utplånare. Isar smälter av och till med jämna mellanrum liksom ozonhålet vidgas och dras ihop också det i cykler. Nej, jag tror inte på domedagspredikanter, men dom är bra på att skrämma folk.
Håller fullständigt med dig Vilma naturen rensar när det behövs och har alltid så gjort.Denna gång är det väl människans tur att bli bortrensad

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem