Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Internetstart var en höjdarsida

Internetstart var en höjdarsida

Gott folk gör ett besök bakåt i tiden och ni skall finna att IS var en riktig höjdarsida. Den var helt enkelt fantastisk! Ja, det står utom allt rimligt tvivel att den var bättre förr, men med all säkerhet mycket svettig för dom som skulle moderera. Men roligt var det! Tyvärr går det nog inte att återvända till denna tid eftersom alla blir kränkta nu för tiden. Idag måste alla vara så positivt inställda till allt och alla!
Hur som helst, om ni har lite att göra, botanisera i IS förgågna och ni skall finna att det är mödan värt!
Daniel och Göcke ni måste väl hålla med om att allt var bättre förr?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

vad menar du med kränkta??
Jo så här om jag exempelvis skulle anse att någon inte tycker som jag och jag argumenterar för min sak då kan en känslig person känna sig kränkt. Jag kanske är negativit inställd till någon samhällsföretelse som en annan person ställer sig positiv till och det kan räcka för att kränka någon. Glöm inte, att kränka är inneordet just nu! Ja, till och med offentliga debattörer blir kränkta.
Att " FULLAST " är killen som GUD glömde och DJÄVULEN förkastade.



Jag skrek inte är jag väl tvungen att säga.
Annons
Fullast ungefär där ligger nivån idag och det är bara att gilla läget. Skriv något negativt, men avsluta med något snällt så brukar det gå bra. Trist men inte desto mindre sant!
Jag håller med Vilma det här är precis som riksdagen.
Ja du, Vilma! Du har så rätt så... det var bättre förr. Nu för tiden måste man äga spann & spade när man ger sig in i nån tråd
Ja, vad kan man saga, det kanns ganska bra att kolla in debatten fran Thailand (+30c 21.12 pa kvallen) for ovrigt sa haller jag med Vilma till 100%

bara 9 dar kvar nu.......
Visst kan jag hålla med moddarna att förr övergick många trådar i rejäla övertramp, men det var friska och uppiggande debatter som övervägde snedstegen. En sak måste jag tillstå och det är att jag inte hade en susning om att hot och trakasserier förekom vid sidan av forumet. Tilltag av den arten kan inte accepteras på något vis hur spännade och intressant en debatt än är, men mot såna tilltag finns botemedel. Total avstänging på 20 år skulle kunna vara en lämliplig straffsats på just hot och trakasserier!
Zacko jag vet att du är en stor djurvän och en vargförkämpe av mått. Jag å andra sidan är av motsatt åsikt oh här kommer det som var bättre förr. Jag respekterar Zacko för han tror på det han skriver är ärlig och uppriktig vilket jag också är, men som ni redan ser går meningarna isär. Tack vare IS det gamla goda IS så har jag faktiskt lärt mig en del av just Zacko. Det är främst det jag saknar på dagens IS. Visst finns det datakunniga vilket är bra, men håll med om att de friska debatterna saknas och faktiskt saknas de på alla forum om man skall vara ärlig. Svårt för moddarna men absolut inte omöjligt att ändra på tingens ordning. Ja, jag måste få skriva detta för att klargöra den stora saknaden!
Hej igen, Vilma!

Åsikterna "bör" gå isär, annars blir det svårt med en debatt
Även jag respekterar dina åsikter!
Nja, det där med "spann & spade" var kanske lite överilat från min sida, men visst känns det så ibland. Problemet är att det bara är dessa trådar kvar idag, och det kommer leda till att Forumet kommer att självdö... tyvärr! (låt mig nu slippa höra: Hoppa över till ett annat forum, då)
Alla gamla IS:are minns väl Ramon, Putte Gunn, Batting, Leif, Love m.fl (några har bytt alias) vilka intressanta debatter det fördes på den tiden? Visst, jag kan hålla med om att några spårade ur, och det var kanske inte så bra. Men på den tiden fanns det bara 1 ½ moddare på IS... mot idag 4. Jag är också övertygad om att idag skulle sådana diskussioner styras på ett helt annat sätt! Men, tyvärr, valde man att amputera benet istället för att läka såret!

Vilma, jag förespråkar "alla" våra rovdjur

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem