Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fina bilar

Fina bilar

Det är så många som åker omkring i fina bilar, gärna med mobilen tätt till örat samtidigt. Men......många av dessa fina bilmärken saknar blinkers, konstigt??? Glömde dom att montera det när bilen byggdes eller är det omodert med blinkers?? Jag blir helt galen när man står i en vägkorsning och folk som kommer på min vänstra sida inte blinkar när han eller hon ska svänga till höger. Där står jag som ett fån, och inte nog med det, blicken man får från den andra föraren sen, precis som om man vore dum.

Men det är klart jag har bara en halvgammal Skoda, men det finns blinkers, och jag använder dom också!

Så snälla biltillverkare, glöm inte att montera in blinkers i era fina bilmärken.
Eller är det bara slarv av bilförarna att dom inte använder sina blinkers. Vi kanske ska gissa oss till om ni ska svänga eller inte??
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Inte lätt att blinka med mobilen i ena handen och ratten i den andra. Man kanske skulle koppla in blinkersreglage i mobilen
Där sa du nåt!
Kan vi inte styra bilen med mobilen istället.
fick jag som förslag från en tioåring.

det är väl inovativt och bra.

annars så håller jag med om att det blinkas för lite i trafiken.
Annons
Har väl inte med sakfrågan att göra, men detta gäller också trafik, nämligen cykeltrafik.

Varför är det så att där det finns uppdelad cykelbana och gångbana, så i minst 50% avfallen, så går fotgängarna på cykelbanan, detta gäller ofta föräldrar med barnvagn, på detta viset utsätter de inte bara sig själva för fara, utan även barnet i barnvagnen.

Och för att inte helt urarta från ämnet, det slarvas enormt med att räcka ut handen när cyklisterna skall vända, tror inte 5% gör detta.
Det stämmer bra som sa om blinkersreglage. Men snart så är det så få på våra väga.. Dom som är på våra väga då vill ju se vad dom ska ta vägen än då.
* Ler*
Det blinkas för lite över huvudtaget!
Jag tror att blinkers är extra tillbehör som dom inte hade råd med till sina svinadyra BMWs och så vidare.
Jag har många gånger svurit ve o förbannelse över detta faktum, precis som Joanna.

/B
Jag tror att det står i instruktionsboken vart blinkersreglaget är placerat, men är man analfabet så får man väl fråga någon som kan läsa.

xyz.
Kul att flera har upptäckt samma brist.


Brist på hänsyn.
Ja för det är ju verkligen så att folk med skrothögar på gatorna som är sönderrostade blinkar mer än de som har råd med sina svindyra BMWs.

Mycket svensk avund här på folk som har mer pengar än en själv.

Det blinkas för lite i trafiken oavsett om det är en gammal rosthög eller en spliterny BMW.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem