Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Göran Persson

Göran Persson

Ja vad ska man tycka om dokumentären om hans liv.
Bra på sätt och vis men... Visst fick vi viss inblick i hur han tänkte om sitt liv i i politikens topp och hur han gav omdömen om medarbetare, men hur är han egentligen, han Göran?

För mig har han alltid varit en stor pamp som haft svårt att lyssna på "vanligt folk". Även om han säger att det inte är så. "Pamp" för att han för mig alltid varit HSB (han som bestämmer) och "nåde den som har andra åsikter". Det finns ju flera exempel på det.

För mig personligen har serien blivit en bekräftelse på det jag alltid tyckt, att han är en stor sk-stövel!

Hade han varit chef i ett svenskt företag, hade han fått kicken för länge sedan.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Är inte detta politik
Det finns alltid två sidor av saken. Alla människor har bra och dåliga egenskaper. Trots de dåliga sidorna gjorde Göran en stor insats för Sverige. Jag tror inte många fler hade klarat att ta Sverige ur krisen så snabbt. Visserligen styrde han med järnhand, men det behövdes just då. Nästan ingen ville samarbeta med honom för att få orning på finanserna. Men Olof Johansson från centern ska ha en eloge för att han gick in och samarbetade med Göran Persson när landets situation krävde det. Vid den tiden var jag mycket besviken på moderaterna, folkpartiet och kristdemokraterna. Göran är värd ett stort tack för den insats han gjort, samtidigt kan man konstatera att hans ledarstil nu blivit omodern.

Johan
Många anser att allt vi gör och tänker är politik.
Ska vi vara helt tysta då, eller?
Annons
Jag tror att man måste vara en sk-stövel för att klara ett sånt jobb! Han sökte ju inte tjänsten utan blev övertalad att ta den.

Om man istället formulerar om problemet till ledarskap så vet vi ju att chefen är alltid syndabock eller sk-stövel!
Om nu GP skall kallas skitstövel vad skall man då kalla dom som på alla sätt skall klämma åt fattiga ,sjuka och arbetslösa?
Det kan ju också diskuteras.
Men min tråd handlar om GPs ledarskap och vad han gjort eller inte gjort för Sverige.
Sk-stövel anser många, andra inte. Det blir hans eftermäle.

Men återigen, vad har GP gjort för oss i Sverige?
Om inte annat så var han väl en av dom som rättade upp Sverige efter förra högerregeringen
Jag tror inte att beslutsrätten ligger hos en person i en demokrati, det handlar väl om majoritetsbeslut fortfarande hoppas jag. Om det sen kohandlas före besluten är ju en annan fråga.
Mera direkt, vad har han personen/pampen Persson betytt för Sverige? Inget, eller?

Vargo: Denna tråd handlar inte om vad nuvarande regering gör, utan om "bossen" Persson med tillägget "vad har regeringen åstadkommit under mandatperioden"?

Hur har Ni uppfattat honom? Vad tycker Du/Ni om honom?
Hittills har jag inte noterat några konkreta svar på min tråd.
Det är förbjudet att diskutera en person enligt forumstadgarna Konstigt att inte tråden redan är stoppad.
Men om vi skall diskutera förra regeringen är det ofrånkomligt att jämföra med nuvarande

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem