Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Göran Persson

Göran Persson

Ja vad ska man tycka om dokumentären om hans liv.
Bra på sätt och vis men... Visst fick vi viss inblick i hur han tänkte om sitt liv i i politikens topp och hur han gav omdömen om medarbetare, men hur är han egentligen, han Göran?

För mig har han alltid varit en stor pamp som haft svårt att lyssna på "vanligt folk". Även om han säger att det inte är så. "Pamp" för att han för mig alltid varit HSB (han som bestämmer) och "nåde den som har andra åsikter". Det finns ju flera exempel på det.

För mig personligen har serien blivit en bekräftelse på det jag alltid tyckt, att han är en stor sk-stövel!

Hade han varit chef i ett svenskt företag, hade han fått kicken för länge sedan.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Vargo: Jag förstår att jag trampar på ömma tår.

Men vad jag försår av det Du skrev, så är det väl bäst att avsluta här.

Göcke m fl: Lås tråden, det blir inte roligare än så här iaf.

Trist, mycket trist tycker jag. Meningen med tråden var iaf inte politisk, utan mera att prata om en ledare och möjlighet att ge synpunkter på dennes insatser utan politiska värderingar.

Men nu, punkt och slut!

Därmed tackar jag för mig på IS och önskar Er alla lycka till i framtiden med datafrågor m m.
Jag tror inte någon vinner på att tråden avslutas. Det ska vara ett tufft debattklimat. Det är bara roligt. Om man är känslig för någons debattstil behöver man inte vara med.

Jag tror de flesta kan hålla med om att Göran P. fick ordning på Sveriges finanser. Naturligtvis var han inte enam, men det var några få människor som vågade stå upp för de obekväma men nödvändiga besluten. De tre främsta var Göran Persson, Olof Johansson och PO Eriksson (numera landshövding i Norrbotten).

Samtidigt behöver man inte gilla Göran P. som person bara för att han gjorde en viktig insats för Sveriges finanser och Sveriges anseende i omvärlden. Men som sagt, den typen av ledare behövdes just då. I dag är hans ledarstil omodern. Det är de flesta eniga om. Samtidigt respekterar jag dem som fortfarande vill ha en ledare av samma typ som Göran Persson. Det är en fråga om tycke och smak.

Johan
Göran Persson behövdes just då , i dag tror jag att han har tappat viljan men för den skull behöver man väl inte förolämpa honom och hans anhängare med att kalla honom "skitstövel"
Annons
Att diskutera politik kan ju vara känsligt och det värsta att diskutera är MÖ. Har sett hårresande diskussioner som alltid slutat i personangrepp. Så det kan jag förstå är förbjudet. Det ger ingenting heller. Men liiiiiiiite politik går ju inte att undvika då nästan allt som samhället består av är politik.

Såg nån tycka att GP är inget man ska diskutera då han är en person. Jovisst men han är politiker och offentlig också så, något tycker jag allt man kan säga om denne man som styrt Sverige under många år. Jag såg serien och fick bekräftat det jag har uppfattat honom som. Jag tappade hakan ett antal gånger och ögonen blev som tefat också några gånger...... Ja, herregud alltså.....
Man kan både gilla Göran Persson och inte gilla honom på en och samma gång. Det är ganska roligt. Kul att du tappade hakan (!), eller kanske inte så kul egentligen!

Johan
allaboard70! Ja, det ska gudarna veta, att jag tappar inte hakan sååååå lätt. Tyckte att serien var underhållande samtidigt som den var skrämmande.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem