Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Chuck Berry och Status Quo

Chuck Berry och Status Quo

Chuck Berry och Status Quo kommer till Sverige i juli. De gör sju konsereter tillsammans. På dessa konserter spelar dessutom Nisse Hellberg (Wilmer X) och Sven-Erik Magnusson. Chuck Berry gör även några solo-konserter i Sverige och Norge. Det ska bli kanon-kul. Jag ska se så många konserter jag bara kan. Får bara inte missa dessa fantastiska artister innan det är för sent. Det blir "Rockparty" i sommar!

Ps. Biljetter till (nästan) alla shower kan beställas på Ticnet. Klockan 10.00 onsdag släpps biljetterna till konserten i Karlstad. Endast 2.000 biljetter. Först till kvarn. Jag sitter beredd vid datorn redan nu!

Chuck Berry och Status Quo juli 2007:

11.07 - Oslo (endast Chuck Berry)
12.07 - Karlstad - Mariebergsskogen (endast Chuck Berry)
13.07 - Järvsö - Stenegård
14.07 - Stockholm - Ulriksdals slott
15.07 - Linköping - Stångebrohallen
16.07 - TBA
17.07 - Langesund - Wrightegaarden (endast Chuck Berry)
18.07 - Örebro - Brunnsparken
19.07 - Båstad - Tennisstadion
20.07 - Kalmar - Skälby Gård
21.07 - Hässleholm - Petvå

Biljetter:
http://www.ticnet.se

Let It Rock! / Johan
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Och jag lyckades få tag på bra biljetter till konserten i Karlstad. Jag sitter på första raden! Värmland kommer att rocka!

Johan (glad just nu)

Let It Rock!
Jobbar nog då så jag får väl se showen jag med!
Va f.. Inget i Götet????

EZ
Annons
Då ses vi i Karlstad, Noflo!

Faktum är att det enligt ryktet ska bli en konsert med Chuck Berry och Status Quo i Göteborg. Vi får avvakta lite till, så kommer det besked. Det gäller den 16 juli i så fall.

Johan
Hm, låter genast lite bättre

EZ
Nu är det klart att Chuck Berry kommer till Göteborg - men tyvärr inte Status Quo. Det ska ändå bli väldigt roligt att få komma till Trädgårdsföreningen och höra Chuck Berry och Nisse Hellberg. Så här ser turnén ut:

CHUCK BERRY & STATUS QUO TOUR 2007

(Support: Nisse Hellberg och Sven-Erik Magnusson)

11.07 - Oslo - Sentrum Scene (Berry & Hellberg)
12.07 - Karlstad - Mariebergsskogen (Berry & Hellberg)
13.07 - Järvsö - Stenegård
14.07 - Stockholm - Ulriksdals Slott
15.07 - Linköping - Stångebrofältet
16.07 - Göteborg - Trädgårdsföreningen (Berry & Hellberg)
17.07 - Langesund - Wrightegaarden (endast Berry)
18.07 - Örebro - Brunnsparken
19.07 - Båstad - Tennisstadion
20.07 - Kalmar - Skälby Gård
21.07 - Hässleholm - Petvå

Det ska bli en rockig och rolig sommar!

http://www.chuckberry.us

Johan
Skall bli trevligt! Antar att biljetterna säljs genom Ticknet?

EZ
Ja, biljetter till alla shower via Ticnet. Men de är inte släppta till konserten i Göteborg ännu. Det lär dock inte dröja så länge till.

Hoppas på tur och en solig kväll med "real rock'n'roll music" hos Trädgårdsföreningen (jag har aldrig varit där tidigare). Jag vet i alla fall att det brukar vara bra artister där på somrarna.

Johan
Ja, det är något visst med gammal, "hederlig" rock Har heller inte lyssnat på något band i Träggårrn

EZ
Nu kan man köpa biljett!

Om man skriver Chuck Berry i sökrutan hittar man alla konserter med Status Quo, Chuck Berry, Nisse Hellberg, Sven-Erik Magnusson etc.

http://www.ticnet.se

Johan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem