Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Chuck Berry och Status Quo

Chuck Berry och Status Quo

Chuck Berry och Status Quo kommer till Sverige i juli. De gör sju konsereter tillsammans. På dessa konserter spelar dessutom Nisse Hellberg (Wilmer X) och Sven-Erik Magnusson. Chuck Berry gör även några solo-konserter i Sverige och Norge. Det ska bli kanon-kul. Jag ska se så många konserter jag bara kan. Får bara inte missa dessa fantastiska artister innan det är för sent. Det blir "Rockparty" i sommar!

Ps. Biljetter till (n...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Trädgårdsföreningen har en trevlig hemsida, men den är inte helt uppdaterad. Snart borde arrangemanget med Chuck Berry och Nisse Hellberg synas i kalendern över aktiviteter. Men Ticnet säljer biljetter för fullt!

Här är Trädgårdsföreningens hemsida:

http://www.tradgardsforeningen.se

Johan
Bra att Trädgårdsföreningen har uppdaterat sidan nu. Det skulle vara trevligt om någon på detta forum kunde berätta lite om hur konsertplatsen ser ut och hur det brukar vara att gå på konsert hos Trädgårdsföreningen. Jag har som sagt aldrig varit där. Men jag har på känn att miljön är väldigt behaglig.

http://www.chuckberry.us

Johan
Jag rekommenderar även Göteborg Cityguide när det gäller konserter med Chuck Berry och andra giganter inom musiken. Trevligt att the Rolling Stones kommer i sommar också!

http://cityguide.se/goteborg/fun

Johan

http://www.chuckberry.us

*********************
Annons
rocking all over the world
Ja, Chuck Berry och Status Quo är verkligen the Kings of Boogie Rock. The father and sons. Rockin' all over Sweden!

Vi ses NÄRA scenen!!!
Konserterna med Chuck Berry, Status Quo och Nisse Hellberg har hittills varit helt suveräna. Chuck startade turnén mycket starkt i Oslo och i Karlstad var det ännu bättre. Helt otrolig upplevelse att sitta på första raden i Mariebergsskogen. Charles Edward Berry var på ett strålande humör och skrev bland annat autografer till några av sina fans. Folk fick också komma upp på scenen och rocka med legenden. Status Quo har jag sett i Järvsö och Stockholm och det är nog det bästa rockbandet man kan se "live" i dag. Maken till ös får man leta efter. Jag var genomblöt av regn och svett efter konserten vid Ulriksdals slott igår och alla som var där verkade lyckliga när de gick hem i regnet. Det var "boogie in the regn".

Let It Rock!

Johan

Ps. Ser fram mot konserten på Stångebrofältet i Linköping i kväll...
Tyvärr ställdes konserten i Linköping in på grund av det mycket blåsiga vädret. Jag har mött många besvikna fans här i sta'n, men självklart måste säkerheten komma i första rummet. Beslutat att ställa in var antagligen helt rätt.

Trevligt att vara här i Linköping i alla fall och jag vet att Chuck Berry är på ett hotell någonstans i närheten - men spelledig för kvällen!

Nu ska det bli roligt att komma till Göteborg och uppleva en konsert på Trädgår'n, måndag kväll. Då blir det rock igen...

Johan
Konserten med Chuck Berry och Nisse Hellberg i Göteborg var mycket bra. Läs gärna recensionen i Göteborgs-Posten. Jag instämmer i det mesta som skrivs där. Det var fint att vara på Trädgår'n, men synd att konserten hölls inomhus när vädret var så vackert.

Johan
Jag är så tacksam för att jag fick uppleva denna turné. Jag såg sex konserter med Chuck Berry och Status Quo och dessutom tre extrakonserter med Chuck Berry = nio totalt. På samtliga platser var Nisse Hellberg & band support. Det var en fantastisk musikupplevelse och enda tråkigheten var att konserten i Linköping blev inställd på grund av hård vind (det gick inte att bygga scenen).

Otroligt att Chuck Berry ännu vid 80 års ålder sjunger så bra (lika bra som någonsin) och gitarrspelet är så skönt (fast han inte är lika skicklig som för 20 år sedan). Om jag ska klaga på någon spelning blir det Båstad, där Chuck var trött efter flera dagar med väldigt mycket bilkörning (ja, han kör själv mellan spelningarna!) och då blev gitarrspelet lidande. Extra bra shower var det i Oslo, Karlstad, Stockholm, Göteborg, Kalmar och Hässleholm. Han gjorde fantastiska versioner av låtar som "Let It Rock", "Around and Around", "Carol", "Little Queenie", "Nadine", "Roll Over Beethoven", "Johnny B. Goode", "Reeling and Rocking", "Old Time Rock and Roll", "You Never Can Tell" och "House Lights".

De visade lite från showen i Örebro i TV och Chuck verkade generad över att se sig själv spela! I Örebro var jag också i lokalradion och snackade lite om Chuck och jag hann även säga att jag tycker att Status Quo är världens bästa rockband för tillfället!

Så nu vet ni vad ni missade, ni som inte var på någon av konserterna!

Men passa på att se Jerry Lee Lewis i Malmö den 1 september...

Johan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem