Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Glapp volymknapp på min radio

Glapp volymknapp på min radio

När jag ska höja/sänka volymen på min bandspelare så brusar det och ljudet försvinner från ena högtalaren. Jag får mickla med volymknappen tills jag får ett bra och jämt ljud. Det verkar lite glappt med andra ord. Någon som vet hur jag ska göra rent och vad jag ska använda för att komma tillrätta med problemet?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Alltså, min radio har några år på nacken men det är jättefint ljud i den. Samtidigt vill jag inte kosta på spc mkt. Vad tror ni, ska jag chansa att spraya lite utanpå och hoppas det funkar? Eftersom jag inte kan plocka i sär den så har jag inte så stort val. I värsta fall är det väl kört...
snurra på axeln, när radion är strömlös, du får troligen inte in något utifrån
Göcke, du menar först spraya o sen snurra när radion är strömlös?
Annons
Jag har fått låna lite spray av datakillarna på jobbet. Ska bli spännanade o se om det fungerar...
Tyvärr måste du komma åt spreja kolbanan inuti (potentiometern.)
Spreja utifrån hjälper knappast.
Att vrida fram och tillbaka flera gånger som Tompaxox
skriver verkar vara det enda du kan göra.
fast det får du nog göra ofta!
Om inte någon av dina datakollegor kan skruva isär och ihop.
din bandspelare. eller någon annan.
Vad är det för spray de har?
Det får inte innehålla något fett. t.ex. olja

Hoppas du berättar hur det gick sen!
Det kryper (nästan) alltid in lite om man försöker att spraya längs axeln. Lyft bort plastknoppen bara så du kommer så nära som möjligt.
Jag fick låna tryckluft för rengöring. På flaskan står:
För smidig rengöring på svåråtkomliga ställen. Mest luft med en liten andel medel. Kommer från Corporate Express. Sprayade lite när jag var hemma på lunchen, blev faktiskt lite bättre. Ska prova sen o vrida fram o tillbaka också.
Tryckluften gör inte någon glad i detta fallet. Det flyttar på lite dammtussar inte mer.
Kan nog inte göra så mycket mer. Ska vrida lite fram o tillbaka så får den gå så länge den går. Tack för alla tips!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem