Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Duvor på balkongen

Duvor på balkongen

Tänkte höra med er här på IS vad i hela världen man ska ta sig till när man fått en familj med duvor på halsen?

De har bott på vår balkong en längre tid nu, och jag har försökt med plastpåsar upphängda i snören.

De har fött två omgångar med ungar nu, men numera så plockar vi äggen det första vi gör..
Tacksam för svar!!!
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Kan möjligtvis finnas på närmaste granngården (affären alltså). Brukar se dem lite här o var på hus, lyktstolpar i hamnar med mera.
Micke
Jag tror inte att din fastighetsskötare/ägare har något emot att du förhindrar fåglarna att skita ner på din balkong. Det finns nät, men använd ett relativt finmaskigt sådant( tanken är ju att fåglarna INTE ska fastna i nätet. Jag har nät på min balkong och det sätts upp med 4 vinkeljärn i varje hörn + vinkeljärn på mitten (bildar en ram) Allt sträcks med en tunn vajer och spänns med vantskruvar. Öglor sätter du med jämna mellanrum i nätet detta för att hålla vajern på plats.. Lycka till!!
/Kennet
Kennet: Skriver ut din "ritning" här.. tackar...
tror också att fastighetsskötaren uppskattar om jag tar tag i detta!
Annons
Skjut kräken på balkongen så är du av med dem.
Jag hade alltid ett ärtrör laddat och en hög med popcornkärnor som arsenal. Så fort jag fick chansen sköt jag på duvorna och de vågade sig inte dit så ofta sen.
Gerrard: Kom de inte tillbaka ännu fler och åt upp popcornkärnorna då?
http://www.menyse.com/action/recipe?recipeid=10096
pedhan !

Den var rolig. Du får 10 poäng direkt. Ha,ha.
Vad paff jag blev.!! Snart är duvorna utrotade!!
Hehe, ja, hade det varit förr i tiden hade de fått smaka på mitt avsågade rakt av!! haha

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem