Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vårdcentraler är korkade

Vårdcentraler är korkade

Hörde om en kvinna som ville beställa tid på en vårdcentral. Hon var i
närheten på apoteket så hon gick fram till luckan och försökte beställa
tid personligt.

Men det gick inte. Dom tog bara emot tidsbetällning på telefon. Hon tog
upp sin mobiltelefon. Frågade efter numret. Ringer upp. Står en meter
ifrån och får sin betällning. Fiffigt och snabbtänkt av henne. he,he

Snacka om konstiga tider. Men roliga är dom. Det är så korkat så man baxnar. Men är rutinerna sådana så går det inte att ändra. Inte om det
är statligt eller kommunalt. Dom måste först ändra grundlagarna.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Det är som att anställa en som bara kan kinesiska, och sätta henne i
kassan på ICA. He,he!!

Fattar jag dig rätt? PonGot!
En liten episod från många år tillbaka.
Jag jobbade då på Kockums, och råkade ut för en olycka där jag föll över en järnbalk, på den tiden var Kockums en dominerande arbetsplats i Malmö, och hade egen läkare, och möjligheter att röntga.

Jag togs in på undersökning, och man röntgade benet och konstaterade att jag hade brutit underbenet. Tyckte det var konstigt, för jag kunde både gå och stödja på benet.

De ville skicka iväg mig med ambulans till sjukhuset, men mot deras vilja så satte jag mig på cykeln och tog mig dit själv. Det blev stor uppståndelse när jag visade min remiss, lades på e bår och fick förtur till läkaren.
Han satte upp röntgenbilderna och betraktade dem noga.

Hans slutsats förvånade mig inte, de hade upptäckt ett mer än 20 år gammalt benbrott, och hade inte kunnat se att det var gammalt.

Med detta vill jag säga att det har alltid funnits och kommer alltid att finnas dåliga läkare, de små åkommor jag haft på senare år, har vårdcentralerna alltid klarat av galant, så om man tycker man råkat illa ut, så skall man inte alltid tro att det var bättre förr.
Jag tycker att vårdcentralen fungerar bra. Har haft den tråkiga anledningen att behöva uppsöka dem flera gånger den senaste tiden.
Bältros, svår inflammation i ett ben m m och det har fungerat helt utan anmärkning.
Min bältros konstaterades av en ung, charmerande läkare från Stockholm som gör sitt sommar-jobb hos oss i Leksand
Efter detta fick jag en svår infektion i ett av mina ben. Samma lika, mycket god vård och hjälp när jag behövt den.
Annons
Det kanske fungerar så här på alla håll i landet, men ändå. Jag ringer tidigt på morgonen och berättar mitt bekymmer. Därefter ringer personal från VC till mig och frågar mer detaljerat vad jag har för problem. Antingen löser vi det per telefon, eller i mer allvarliga fall får jag en omgående läkartid.
Jag var inlagd för ett antal år sedan.
Då fick jag en insomningstablet om jag inte kunde somna.
De är ju väldigt effektiva.

Det som var bra med alltihop var att jag hade inga som helst problem med att somna men det var en som envisades med att väcka mig bara för att ge mig min tablett så jag kunde somna!

Sedan var det bara till att vänta på att tabletten började verka för det är ju omöjligt att somna om efter att ha blivit väckt.
Åtminstone för mig.
Håller med om att landstingssjukvård kan skrotas!

Det skall finnas både PRIVAT och OFFENTLIG sjukvård!!!

MEN, den PRIVATA sjukvården

skall inte subventioneras av skattemedel!!!!

NU har en läkare anställd i offentliga sjukvården, halv tid,

Privat praktik. halvtid,

som kostar patienten samma pris,

men ger läkaren mång dubbellekonomi,

den utförs många gånger i samma

lokaler som de har för den

offentliga vården!!

Mi n vårdcentral är perfekt, både vad det gäller vanligt sjuk besök,

eller en akut tid !!
leiake!
Jag skulle knappt tro dig om jag inte hade varit med om samma sak
personligen. Men jag hade ingen mobiltelefon med mig.
Det är några år sedan, jag tror (hoppas) inte det fungerar så idag!?

Det värsta var att i efter mig kom ett par där hon såg riktigt
dålig ut. Hon var där akut.
Så istället för att tjafsa om mitt lilla problem fick de gå före.
Jag svimmade nästan när de fick samma svar som jag.

Ni måste ringa först!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem