Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

HP Pavillion Sata återställnings CD

HP Pavillion Sata återställnings CD

Hej jag heter Jinsson och hjälpte en kompis med sitt inköp som blev modellen Pavillion t3718.sc Fixa till så att allt funka ,gjorde recover-DVD + 1 Boot-CD

Allt har gått bra fram till igår 25/5 när den inte ville mer vid uppstart står då BOOT DISK FAILIUR INSERT SYSTEMDISK Då ringde han och pratade med HP support och dom provade allt möjligti 45minuter efter som han inte är någon datakille precis ville han inte på HP:s anmodan öppna Chassit och kolla om de var någon sladd som hade lossnat.

Därefter körde han hem den till mej Har försökt att göra en återställning med skivorna men det verkar som den inte kan läsa CD:n jag gjorde.
DVD startar och återställningen börjar Efter ett tag får jag upp Recoversidan med olika val därefter kommer felmedelande A-100 som då enligt HP:s listor betyder att den inte hitta nån partition Misstänker att det har med Boot-CD:n att göra som väl fixar de med SATA-Disken att man kan instalera på den

Finns de att ladda ner Boot-filen? Någon här på IS som vet har kollat HP:s sidor men där finns den inte eller hittar jag den inte

Det ända som gjorts är att när prövotiden för Norton antivirus gick ut köpte dom en års-prenumeration sedan efter 2 veckor hände detta ovanstående problem
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

en kraschad disk eller masterbootsektor är trolig orsak till problemen
finns ju garanti den blev inköpt 070320 är det nått man fixar enkelt de med masterbootsektorn
Om man kunde fixa de hemma så man slapp skicka den till HP
ja ryck ur hårddisken och köp en ny och stoppa i den är trasig.
Annons
Ryck ur hårdisken. Ha,ha! 95% vet inte var den sitter. Men min käre
jinsson. Detta är garantijobb. Vänd dig till återförsäljaren.

Skicka till HP är ren bluff. Varje återförsäljare har sitt ansvar.

En hårddisk som pajar på 2 månader. Verkar mysko!!
Om man själv öppnar datorn så gäller väl inte garantin längre
Vargo!

Hur öppnar du en dator som inte har garanti. He,he!

Allvarligt!! Köp inte på " nätet". Gå till er lokala handlare. Han ställer upp
när det kör ihop sig. Det kostar "fläsk" men det är det värt. Jag lovar.
Det förstod jag inte riktigt,men jag vet så mycket att om jag öppnar min dator för att sätta i ett nätverkskort så gäller inte garantin längre
Vargo det beror helt på vilket avtal du har med den du köper av. Det är något som skiljer från ställe till stället och köptillfälle. Och ja din egen kunskap. Eftersom supporten akn låtta dig sätta i ett nätverkskort om ud vet vad du gör.
Supporten skulle i så fall vara OnOff och det står i garantin att man inte får öppna datorn
Vargo!

Mitt förtroende för Rob är allvarligt rubbat. Han kan inte reglerna.
Köper du en fabriksinställd dator, så öppna den inte. He,he!!

Då kan du glömma garantin. Vilken garanti förresten. Den finns inte.
Glöm garantin på datorer. Den är obefintlig.

Allt som är fel på en dator är självförvållat. Till 100%.

Undrar om inte Göcke håller med om han är kontaktbar. He,he!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem