Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

HP Pavillion Sata återställnings CD

HP Pavillion Sata återställnings CD

Hej jag heter Jinsson och hjälpte en kompis med sitt inköp som blev modellen Pavillion t3718.sc Fixa till så att allt funka ,gjorde recover-DVD + 1 Boot-CD

Allt har gått bra fram till igår 25/5 när den inte ville mer vid uppstart står då BOOT DISK FAILIUR INSERT SYSTEMDISK Då ringde han och pratade med HP support och dom provade allt möjligti 45minuter efter som han inte är någon datakille precis ville han inte på HP:s anm...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Leiake, om du får via märkessupporten frågan om du kan öppna datorn och känna på kablarna om de är lösa, så har de även godkänt att du får öppna datorn.

Jag är därmot frågande till att de inte gav mer besked på hur kunden skall
hanskas med problemet.

Det naturliga är att man lämnar in den till köpstället eller en firma som de hänvisar en till för att få hjälp.
alternativt att man får ett telefonummer att ringa , när man har packat ned datorn i kartongen den kom i,
ringer man detta nummer och en speditionsfirma hämtar upp datorn.

tror man att man är kapabel att fixa problemet självt , byt hårddisk!
precis som Rob föreslog. Det är det snabbaste sättet att felsöka på.

Men eftersom det är garranti kvar på datorn , tycker jag man skall utnyttja den möjligheten. eventuellt be kundsupporten att sända ned en hårddisk för utbyte.
Ja jag ska prata med HP:s support nu när dom öppnar 08.30
Vist e de en bra support som har stängt från fredag 18.00 till måndag 08.30
Om dom är lite smidiga kan dom ju skicka en HD men jag har varit i kontakt med HP:s support innan å dom är allt annat än smidiga tyvärr
Jinsson
Även om man skulle bryta "ihopmonteringsföretagets" garanti genom att öppna burken så finns det garantier ifrån tillverkare av respektive del i lådan också. Garantin på hårddiskar brukar vara bra. Man måste dock gå in på tillverkarens hemsida och köra tester för att få en felkod och returneringskod så att man kan skicka tillbaka hårddisken.
Det är dock lättare att gå genom återförsäljaren om man fortfarande har garanti kvar hos dem.
Annons
Ja så blir de Han ska lämna den på JME Data för garantireperation
Tackar för alla förslag
MVH Jinsson

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem