Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kazza???? Dc++ ???

Kazza???? Dc++ ???

Helt grön .
Viket ska man anväda?
Vad ska man tänka på?



Mvh jonte
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Rob:

Jo, accarnas prio i IPstacken är samma som alla andra paket om man inte ändrar det med en FW eller liknande. Det betyder att datorn kommer ta allting i tur och ordning, så laddar man UPP mycket så KOMMER accarna att behandlas mer sällan. Självklart är problemet inte lika påtagligt om man har 512/512 som om man har 8/1.
Men för alla oss med 8/1 är det väldigt lämpligt att köra en FW där man kan ställa om paketens prio. Om accarna har prio 1 hela tiden så slipper dom vänta på sin tur.
Anledningen till att jag VET att detta fungerar, är att jag har experimenterat med det i månader.
Jag brukar ha 3 slots öppna, och jag kan få 4ggr så snabb DL från en given källa, om mina accar har prio 1.
Jag tycker det beror helt på vad du skall ladda hem.
Kaaza är mycket enklare än dc och skall du tex ladda hem enbart musik så är det mycket lättare att leta, ladda hem, provlyssna, än i dc.I dc är du är bunden mot en annan användare hoppar han/hon av innan du laddat färdigt, så får du ge dig ut på jakt i gen, till skillnad mot i kaaza, där du laddar hem samma fil från ett antal olika användare samtidigt, hoppar en av, så har du fortfarande kanske 5 st till som du laddar hem i från. Om du samtidigt använder provlyssnings funktionen, så får du i alla fall en indikation på om filen är virusfri el inte (om den funkar el ej), men som i all internetanvändning, använd uppdaterade virus program.
//Urban
Jadu Urban, jag tror jag får gå emot vad du säger om att Kazaa är att föredra vid t.ex. musiknedladdning. Vet inte hur ofta jag råkar ut för att den person jag laddar hem en *.mp3 fil av hinner stänga ner och dra innan jag är klar. Okej om man sitter och tankar på gammalt modem, men med ADSL eller bättre är det nästan svårt att inte få hem hela filen.

Att sökningen, hemladdningen och dyl skulle vara enklarei Kazaa än i olika versioner av DC, DC++, oDC eller fulDC kan jag inte hålla med om. Tycker det är "same same but different", har iof inte använt Kazaa mer än typ 1 gång för 5 år sedan men har en känsla av att det är "skrivinvadduvillha" ->sök ->dubbelklicka på filen?

Fördelen med DC:s olika versioner är att du kan försäkra dig om att alla andra på hubben du är inne på har en förutbestämd minsta uppkopplinghastighet och share istället för att du går på en nit på Kazaa när du vill ladda hem en DVD-r version av LOTR trilogin från nån som har 33.6 modem.
Dessutom har du alltid tillgång till "hjälp" av människor i main chatten på hubbarna, eller kan du alltid PM:a nån som verkar mer eller mindre kunnig på just det du har problem med.
Risken att få virus på DC anser jag vara liten, du kan ju själv välja om du vill scanna varje nedladdad fil, sen brukar det inte vara speciellt många miffon som delar virus där heller, styrs ju iof lite av bot:arna samt operatörena på hubbarna. Sen vet jag inte när jag senast laddade hem en mp3 fil som inte fungerade..

Ytterligare en fördel med vissa nyare versioner av DC är TTH/Hashfunktionen som på ett enkelt sätt gör att du kan finna alternativa nedladdningsmöjligheter för att få exakt rätt fil även om personen t.ex. bytt filnamn eller liknande.

Med detta lilla inlägg vill jag härmed i stort sett förkasta Kazaa och rekomendera alla (som inte riktigt vet vart de skall börja i nedladdningsträsket) att testa de många bra funktionella versionerna av DC som finns.

Annons
jag rekar DC++ lätt andvänt inge visus hittar alltid det du vill
DC ska man använda.
Ju mer du delar ut destomer får du tillgång till.


Jag måste åxå gå imot vad urban säger. du kan visst ladda ner samma fil från flera olika användare.. ja men bara en i taget då då.. men loggar någon ut så kan du ta filen från någon annan..

och provlyssna? det är väl bara att gå in i temp katalogen och starta winamp och lyssna på filen.

eller med mplayer(nej inte windows media player WMP) så kan du kolla på filmen medans den tankas hem. för att kolla kvalité och ljud
Jag provar Dc++.
Tack för alla Tips.
är Dc++ virusfri??
Självklart är inte DC++ virusfri, men op och användarna på hubbarna har rätt bra koll på det i jämnförelse med Kazza, som är vida känt för att sprida virus.
Så fort någon fil innehåller virus så tas filen bort och användare kickas
eller har jag fel?
Själva installationsprogrammet är fritt från virus och spyware m.m, sen vad det gäller nedladddning så kan du nog få ner det mesta i virus, trojaner, spyware m.m om du inte är tillräckligt skyddad.
Jag rekommenderar .torrent
Finns mycket på The Piratebay att tanka, även andra ställen som swebits, swetorrents (reg. sidor) mm mm...
Funkar bra för mig iaf.

Kör m bitcomet 0.60 som klient

Kom ihåg...sharing is caring.

//P

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem