Tisdag 7 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Hobby och motor

Mördarsniglar vad göra...

Mördarsniglar vad göra...

Mördarsniglarna äter upp mina gula penseér. De är så äckliga. Vi grannar hjälps å att plocka bort dem. Är det någon som har nåt bra tips - nåt som gör att de inte trivs just på min tomt.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ha,ha!!

Den var rolig. Sen när norrbaggarna är slut så hoppar dom över gränsen till Sverige. Då blir vi oljeproducenter.

Naturligt förekommande. Skall vi tro på det. Varför har vi inga i Sverige???
Vi har fått bukt med både mossa och sniglar .Varje år strör vi ut Järnsulfat
Rent sådant inte något medel som bara innehåller järnsulfat.Pröva det!
och var får du tag detta järnsulfat??
Annons
På Google hittade jag i Smålandsposten en artikel om järnsulfat mot sniglar. Verkar att finnas på Lantmännen. Men man måste ju veta hur andra djur reagerar, ex, har jag två små hundar.
I år köpte vi det på jordnära i Alingsås Men Lantmännen har det också
Ett tillägg Har tre katter de har inte tagit skada av det.
Ge dem öl
Hej pensionär
Hur funkar järnsulfatet. Strör du ut det lite här och där. Äter sniglarna det och ligger döda sen - eller skyr de trädgården så de inte ens kommer in till dej.
Jag har staket för hundarna så de har en begränsad yta. Kan jag strö ut järnsulfat utanför. Kommer sniglarna inte in då eller.....
Strö ut järnsulfatet i en obruten ring runt trädgården. Tänk på at det är vattenlösligt så ni får göra om det efter varje regn. I gengäld är det väldigt billigt och finns i 25kilos säckar.
Även större färgbutiker har medlet då det används av målare också.

Upp till kamp
/B
Vi har bara ströt ut det över hela trädgården 1gång varje säsong eller rättare sen vårtid .Troligt vis så finns det kvar i jorden så att mossa och sniglar håller sig borta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem