Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Åsikter om mobiltelefoner

Åsikter om mobiltelefoner

Ähh... det räcker att jag frågar vad mobiltelefonen innebär för dej?


Tack o bock på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Jag brukar skämta med mina barn när de diskuterar alla nya modeller mm mm och fråga om de har kollat om det går att ringa med "den där multiediamaskinen" också, då tycker de jag är dryg...haha

Huvudsaken man kan ringa tycker ju jag då, sen är mobilen en av de största orsakerna till dagens stress-samhälle tror jag...tänk vad lugnt o skönt det var förr närr man varken hade mobil eller nummerpresentatör!
Håller med Viktor.

EZ
Instämmer Wacko!

Jag har allt i från ringklocka tom det senaste...
Fantastiskt ändå tycker jag att mobilen innehåller så mycket som den gör! Men då ska man ju också kunna kräva att allt ska fungera som det borde utan att man måste skaffa en annan som det åtminstonde går att ringa i...
Annons
Hej blueId_1!!!

Tack för att jag fick ha dej på tråden också!

Ja, och mobiltelefonen är ju en statuspryl för många också,
på gott och ont...
Jag vet t ex utan att mena något illa mot någon utav dessa personer som skaffar sej sådana här mera avancerade telefoner och som ofta inte ens vet hur man skriver ett sms i dessa...
Du och dina barn kan säkert mycket mer än så, men bara för att ta ett exempel...

Och i vilket fall som helst så tycker jag också att det allra viktigaste med mobilen är...att man kan ringa med den, ta, och skicka bilder, samt ha tillgång till internet vilket också är nödvändigt för att jag ska kunna utföra mitt arbete på bästa sätt...
Men detta förutsätter då också att mobilerna fungerar på ett mer tillfredsställande sätt än vad dessa alltför ofta inte gör i dag, tom för dem med mindre avancerade mobiler!
Men det är klart, det är inte så lätt för tillverkarna och operatörerna heller, det är så mycket mera som spelar in för att just få det där "ännu mera rätta"...
Så kontentan utav allt torde ändock bli, hur man än vrider och vänder på saken, att det går ju faktiskt och ringa, kära telefåner!!! Hallå...
Hej Yvonne56!!!

Trevligt och ha dej på tråden! Allt bra hoppas jag?
Det går ju heller inte att ta miste på glädjen mobiltelefonen gav dej då du fick fel på mo förlåt bilen, i alla fall!!!
Så visst är den bra också, för plötsligt så står man kanske där, när man som mest behöver den. Vad gör man då, om man t ex inte har några andra möjligheter till hjälp? Ska man be till Gud och be om förlåtelse för att man inte köpte den där luren ändå? Nää, det ska man väl inte behöva göra tycker jag...
Men, det kan ju faktiskt gälla livet också så fördelarna med mobilen överväger klart nackdelarna, tycker jag!
Och till viss del så förbättras ju också mobilerna hela tiden, strålning etc!

Mobilen är också som den andra mobilen ett nödvändigt måste i dagens samhälle för att det även ska fungera socialt. Det är min fasta övertygelse.
Det gäller bara att använda dessa med förnuft och när man verkligen behöver dem...


So, from me 2, Hurray Hurray!!!
Hör på detta. Hur dumt man tänker. Ha,ha!!

Jag tar alltid med mig telefonen när jag går ut i skogen. Ifall jag skulle svimma. Men vem trycker på knapparna då. Näktergalen eller???

Innan denna uppfinning fanns. Fick jag punktering utanför Falun. Efter
3 minuter stannade en bil. Har du problem?? Punktering. Döm om min
förvåning när han börjar byta däck för mig. Han hade overall på sig. Jag var
klädd i kostym. Jag ville betala lite. Kom inte på fråga. Så gick det till för
45 år sedan. Man klarade sig utan mobil. Billigare blev det oxå. He,he!!

Men mobiltelefon är bra. Men man kan ju aldrig gömma sig. Stänger man
av den så får man höra. Vad håller du på med.???
Mobiltelefonen är ett nödvändigt ont. Anväder sen mest för att kolla tiden,ok jag ringer ibland men det är ju så dyrt.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem