Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Det absolut bästa du vet

Det absolut bästa du vet

är det att hinna in på bolaget innan dom stänger inför helgen eller t ex som mej veta att jag fortfarande lever, duger och titta på, och har hälsan i behåll, eller?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Väldigt kortfattat.

Att komma hem efter en lång utlandsresa!
Det är nog att kunna röra sig fritt och att känna sig frisk. Allt annat är nog
ovidkommande. I alla fall i min ålder när gamla polarna får stroke och hjärtinfarkt på löpande band.
Kan inte säga att det är just det bästa...men bland det bästa jag vet . Att sitta på en klippa och bara låta blicken vila på havet, lyssna på vågskvalpet. Just då glömmer jag min värk och mina bekymmer. Jag känner mig så liten på jorden, men så tillfreds.
Annons
Min familj dvs. Mina barn och min tjej! Utan tvekan!
Ärade Mod Noflo!

Det tycker jag låter alldeles utmärkt! Hade jag fått samma fråga hade jag säkerligen svarat likadant.
För familjen, flickvännen, och anhöriga är väl ändock det bästa livet har att erbjuda! KÄRLEK!!!


Tack för besöket och välkommen åter!
Ibland är det bra att vara kortfattad också bäste Micke03!

Jag instämmer också!
Efter en i alla fall längre resa så tycker jag att ett av det bästa är att komma hem och bara vräka ut sej!
Tack för att du finns, leiake!

Det du säger är ju den allra viktigaste grundplåten i livet tycker jag för att njuta livets fördelar även på äldre dar!
Och du min vän har säkert ett par hundra år till att ge av dej själv och dela med andra människor. Mej har du också lyckats charma!
Och man kan bli förvånad och ledsen också när man ser ens kompisar må dåligt och fara illa. Då brukar jag tänka, vad lyckligt lottad man ändå är som har hälsan i behåll...


Tack livet o livsglädjen kompis!
Bästa Ninan!!!

Det där tycker jag låter som ett mycket bra förslag till det bästa du vet!!!
I första hand för att det får dej att glömma din värk gumman!!!

Vill du berätta var nånstans du brukar njuta till det kluckande vågskvalpet?
Och du förresten! Du har ju gått och blivit kändis på äldre dar, också!!!
Jag såg en av dina circuskonstbilder, den där när du dansar hambo med tidtabellen i en MYCKET populär blogg i en av våra dagstidningar!!!
Den bilden du också har här i din profil!
En av de bästa bilder jag har sett! Överlevde tidtabellen?
Dej går ingen på ostraffat, eller hur, Ninan?


Sköt om dej nu och hoppas du slipper värken!!!
Kram Jan
Det absolut skönaste som finns, är att ha "ohelvites"ont i ryggen, och sen få luta sig mot en varm kakelugn.
Hej igen maridon! Tack för att du hälsar på igen!

Tråkigt att du ska behöva ha ont i ryggen. Och så ont dessutom!!!
Men som oftast också och kanske en tröst i eländet så kan faktiskt smärta göra att det känns mycket bättre än vanligt efteråt, ja, om smärtan försvinner det vill säga, åtminstonde mestadels!!!
Och detta med kakelugnen är ej heller direkt något nytt för mej heller! För värme kan generellt i alla fall ge lindring, i alla fall för stunden och ibland längre. Det vet jag själv sedan jag använde ett värmeelement mot min tidigare onda rygg...
Och här ska du få höra maridon en sann rygghistoria som jag var med om för några år sedan...

Jag var inne på macken för att tanka bilen Plötsligt så känner jag att inte ryggen bär längre så jag var tvungen att krypa ut ur bilen för att försöka tanka...
Det tog mej ca 5minuter innan jag var ute ur bilen...
Men det onda brukar ju åtminstonde ibland också, föra något gott med sej, och även den här gången!!!
För vet du vilka som stod där och väntade på mej utanför bilen? Ja, just det, farbror polisen!
Dom tyckte inte att jag skulle behöva köra bil om jag hade SÅ ONT i ryggen...
Det var väl snällt!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem