Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Skåne i topp

Skåne i topp

Här är Sveriges bästa kommuner

Placering, fjolårets inom parentes Kommun
1 (3) Lund
2 (1) Lomma
3 (5) Vellinge
4 (2) Lidingö
5 (7) Danderyd
6 (4) Kungsbacka
7 (10) Sollentuna
8 (9) Vallentuna
9 (13) Nacka
10 (14) Solna
Källa: Fokus

Alltså 3 i topp belägna i södra Skåne, tydligare kan det inte sägas, he he

Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Skåningar är "drrryyyyga å stöddia" har jag hört.
Nu blir dom säkert ännu mer styva i "korrrrken".
Det märks att du inte känner några Skåningar, likväl har vi ju en hel del gemensamt med Leksand
Jag har många vänner, födda och uppvuxna i Malmö och jag tycker nog att dom är lite dryga.
Det här är min erfarenhet.

Allt vad vi säger att vi har och är stolta över i Leksand, så är det alltid mycket bättre i Malmö.

När vi berättar om tradionerna kring midsommarfirandet i Dalarna, så är
firandet mer traditionsbundet i Malmö.

När vi pratar om husbyggnader och den gamla traditionen med timrade hus i Dalarna, så är det bara blaha blaha. Därför att i Malmö m fl orter där har man minsann ...........

Listan kan göras lång, men jag slutar här.

Men jag tycker Skåne är ett fantastiskt vackert landskap med mycket att se och uppleva. Så "slår man dövörat till" så är allt bara bra.

Annons
Att ni uppfattar oss skåningar som dryga kan bero på att vi alltid säger som det är Alltså när vi säger att vi är bäst så är det för att så är det , att vi då är ovanligt mycket bäst i år kan ju inte vi rå för
får man ta hunden me sig in i himlen...han e snäll o han har vart en rikti vän...han e go o fin o skatten e betald....hrmm.......haha ha haha........ ....
http://www.eparmstrand.se/Melodier3/HimlenochOsterlen.mp3
Vargo, jag gillar Dig, för Du är säkert bäst!
Vargo!!

Olle Jönsson i Lasse Stefanz är bra. Konstigt att han kan sjunga på svenska. När han pratar så är det göingska så det skriker om det. He,he!!
Ok jag vågar inte säga emot dig
http://www.eparmstrand.se/Melodier_2/JohnnyCosy-HB.mp3

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem