Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Elvis

Elvis

Undrar om det finns många riktiga Elvis fans kvar. Elvis har varit min store idol sedan 50 talet, det har säkert inte passerat många dagar utan att jag lyssnat på någon av hans skivor.

Men hur står det till med intresset hos dagens ungdomar, är Elvis något man lyssnar till idag, eller är det bara vi gamlingar, och minns det möjligen bland oss någon som varit på en Elvis konsert, eller kanske varit i Memphis och sett hans hem, som numera är ett museum.

För egen del är det närmaste jag varit Elvis museet i Las Vegas, i Las Vegas är han fortfarande den störste, och det vimlar av mer eller mindre duktiga kopior, och souvenir butikernas bestsellers är fortfarande Elvis prylar, så visst är han fortfarande THE KING

Ett litet prov bifogas

http://www.youtube.com/watch?v=a0NMAQGpIZU
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Elvis är väl fortfarande en av dom störste för oss gamla ungdomar
jag har en del video med honom
jo visst är han stor,jag har nog de mesta i musikväg med han.och min pappa har alla filmerna med the king
Unga lyssnar på Elvis även nu, han är störst helt enkelt. Själv har jag sett en hel del av hans filmer.
Annons
OJ,oj! det var tider det. Vi var två grupper TOMMY STEEL och vi ELVIS fans.
Men Tommy försvann rätt snabbt.Elvis lever fortfarande!
Man kunde köpa små nålar att sätta på kappkragen minns jag! Ibland hade jag Tommy Steele-nål ibland Elvis-nål, det varierade. Men Elvis var bäst!
Det var tider det!!!!


Född 1936
Tommy Steele, en engelsk rocksångare, som slog igenom i slutet av 1950-talet och utmanade Elvis Presley om att vara den största rocksångaren. I Sverige anordnade vissa veckotidningar tävlingar om vem som var bäst/störst - Elvis eller Tommy Steele. Han hade även en skådespelarkarriär.
Om jag minns rätt Joanna, så skulle tjejerna ha en scharlett knuten under hakan om man gillade Elvis, och killarna skulle ha duffel, dessutom skulle killarna gärna vara knuttar, det minns jag av egen erfarenhet, vi tyckte Tommy Steele fans var mesiga.
Elvis fan, var typ knuttar och spättor. Tommy fan, var läroverks-studerande
I stort sett fanns den fördelningen.
Elvis är död lika säkert som att Andreas Carlgren är bög..................
Jo det stämmer att Tommy Steele-anhängarna ansågs lite mesiga, det var väl därför som jag valde Elvis. Inte fanken ville jag vara mesig!!!

Jag jobbade när det kom ut på radion att Elvis var död. Några av mina arbetskamrater föll i hop och storgrät!! De blev helt hysteriska!
hej!

har nog sett alla hans filmer jail haus rock blu hawai var nog dom basta!

mvh

bravo

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem