Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Elvis

Elvis

Undrar om det finns många riktiga Elvis fans kvar. Elvis har varit min store idol sedan 50 talet, det har säkert inte passerat många dagar utan att jag lyssnat på någon av hans skivor.

Men hur står det till med intresset hos dagens ungdomar, är Elvis något man lyssnar till idag, eller är det bara vi gamlingar, och minns det möjligen bland oss någon som varit på en Elvis konsert, eller kanske varit i Memphis och sett hans hem, som numera är ett museum.

För egen del är det närmaste jag varit Elvis museet i Las Vegas, i Las Vegas är han fortfarande den störste, och det vimlar av mer eller mindre duktiga kopior, och souvenir butikernas bestsellers är fortfarande Elvis prylar, så visst är han fortfarande THE KING

Ett litet prov bifogas

http://www.youtube.com/watch?v=a0NMAQGpIZU
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Beträffande Elvis filmer, så kan man lugnt påstå att han var en duktig sångare och scenartis, men som filmskådespelare var han en riktigt lågpoängare.
PerAsk. Men han var go att titta på. Och vilka höftrörelser sen!
Per Ask, håller med dig fullständigt vad gäller hans förmåga som skådespelare, men visst förstår jag att han gick hem hos tjejerna, just på grund av Joannas synpunkter.
Annons

Att Elvis är död, det vet vi men hans musik lever kvar. Todde Emans
förstod det! Vad sedan Anders är, bryr jag mig inte!
Håller med pensionär, kan inte heller förstå vad Elvis död har med hans musik att göra.

Undrar hur många av dagens artister inom populärmusiken, kommer att vara ihågkomna så långt efter deras bortgång!
Elvis like i popularitet finns inte. Dagens stjärnor är som bloss i jämförelse. Populära i en vecka sen minns ingen vilka de var. Tror att det beror på de enorma mängder musik som spottas fram idag. Det finns ingen som sticker ut och som samtidigt tilltalar den stora massan. Alla drunknar i bruset. Det pratas mycket om en del som pengamässigt säkert tjänat mer än Elvis, men vem minns Britney Spears eller Christina Aguilera om 20 år? Frågan är för vad de i så fall minns.

Här är en länk http://www.lisa-marie-presley.com/ till en som försöker slå lite mynt av den gamle kungen.
Tack Micke03 för länken youtube
Jag är en kille på 47 och han blev min stora idol när jag började lyssna på musik och jag har aldrig slutat att älska hans musik.
Det finns ingen som har en lika underbar stämma som han, den djupa lena stämman som passar till alla hans låtar...

Jalle
Elvis är en av de största genom tiderna, men glöm för den skull inte bort Little Richard, Fats Domino, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Buddy Holly, Gene Vincent, Eddie Cochran, Bill Haley och de andra som också var med om att skapa den musik som vi än i dag lyssnar till och som uppskattas av många - oavsett ålder. Tiden är bara en siffra på ett papper - Rock'n'Roll har ingen ålder. Det räcker med att säga "Let It Rock" (forever).

Johan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem