Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Kan Du kinesiska?

Kan Du kinesiska?

Har en tavla som är köpt på loppis. Det är en hund, kanske en tibetansk spaniel på tavlan, samt en text som jag tror är kinesiska.
Kan du kinesiska så vill jag ha kontakt med dej för att skicka texten. Ev står det nåt om vilken hundras det är. Skulle vara kul att få veta vad det står.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har en brorson som är i Kina nu och läser kinesiska.
Jag har ett kusinbarn i Los Angeles som är gift med en kinesiska.
Jag känner en massa kineser. Dom talar kantonesiska. Men hur skall du kunna skicka kinesiska tecken. Om du kan det så står jag till tjänst.
Annons
Det lättaste är att sända det som en bildfil. Scanna el fota av föremålet.
Har viss anknytning till Kina då min fru kommer därifrån.....Så jag har provat det ett par gånger, då min kunskap i språket är ytterst begränsat.

Bor också i samma kommun som Göcke, Linköping. :) Om man får någon kredit för det..

Om man vill göra det svårare för sig går det att installera Kinesiska skrivtecken i datorn, men då hamnar ni på en nivå högre än jag klarar.
Jag har fotat tavlan och har en bild på de kinesiska tecknen. Om någon som kan kinesiska ger mig sin mailadress kan jag skicka bilden med tecknen. Det var så jag hade tänkt mig det hela.
Nu finns min e-mail på min Profil. Undrar varför den var borta. Alla måste kolla sin Profil. Detta hade jag ingen aning om att den var försvunnen.
Jag la upp texten på min profil men det ska visst ta flera dagar innan den syns.
Gick inte att skicka till Leiake har skickat till Göcke. Se om du kan fixa det.
Min emailadress menade jag.Finns nu på min Profil. He,he!!

Jag visste inte att den var borttagen. Det spökar!!!

Klicka på mitt nicknamn.
Det gjorde jag Leiakte men det kom i retur. det var en hotmail-adress.
Men bilden på texten ska komma upp på min profil. Kanske Göcke kan fixa att den kommer fort.???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem