Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Kan Du kinesiska?

Kan Du kinesiska?

Har en tavla som är köpt på loppis. Det är en hund, kanske en tibetansk spaniel på tavlan, samt en text som jag tror är kinesiska.
Kan du kinesiska så vill jag ha kontakt med dej för att skicka texten. Ev står det nåt om vilken hundras det är. Skulle vara kul att få veta vad det står.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Du har den i din profil Orkidé , men jag har även laddat upp den till Bildgalleriet här på IS, det är ett bättre sätt att dela med sig av en bild

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02897.jpg

länken ovan får ni om ni högerklickar på bilden och väljer egenskaper
Ok, det tackar jag för. Nu gäller det bara att någon kan tala om för mig vad det står.
Jag hoppas ge besked idag kl 15;00. Har fotot i fickan när jag går och äter.
Annons
Orkidé !!

Tyvärr!! Mina kineser hade inte en aning vad dessa tecken betyder. Kan det vara konstnärens namn, eftersom det är en tavla.??????

Du nämner tibetansk spaniel. Kanske det tibetanska tecken.
Tänk om det inte är kinesiska. Även om det är ett namn borde de väl kunna läsa det. Vad trodde de att det var japanska eller...
Vart har ni tagit vägen nu då? Ska ni inte lösa mitt kinaproblem snart. Eller vad är det för språk?
Om någon ny ser detta så finns tecknen på min profil och på en länk som Göcke lagt in här.
Det är inte konstnärens namn. Det står nämnligen längst ner. Alla konstnärer i Kina har tydligen en stämpel. Det är det röda längst ner. Så vad jag hittills vet är att det är kinesiskt måleri. Det tyder stämpeln på.

Detta är svårt. Så du får lugna dig. He,he!!
Det ser ut som en teckning av hunden. Visst en kompis sa också att det nog var den röda stämpeln som var konstnären. Jag har försökt få tag i något telefonnummer till Kinesiska ambassaden men inte lyckats. De adresser de har på hemsidan funkar inte.
Jag ska lugna mig. Skojade bara.
Òrkide`!!

Nu börjar det hända saker. Jag har fått fram att ett av tecknen betyder
England. Sedan har vi ett som betyder " ocean eller stort hav ".

Dom resterande 2 blir nog svårt. Troligen är det mycket gammal kinesiska.
Troligen sådan svenska som vi hade på medeltiden.

Slog mig att tavlan skall exporteras till England och skall transporteras med
båt över haven. Vem vet. Den kanske är värd pengar.
Du kan vara på rätt väg. Har fått ett förslag att det är kinesisk kalligrafi och skulle betyda "Gåsen flyger till England" Det är konstnärligt och lite svårt att förstå.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem