Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pedometer

Pedometer

Hur många vet vad det är. Ingen antagligen!!. Men snart vet ni!!

Jag anammar Joanna:s inlägg om 7000 steg hon skryter om. Det är för dåligt enligt hälsoministeriet. 10000 steg/dygn är minimum. He,he!!

Jag traskar 30000 steg/dygn. Då räknar jag varje steg som 0,5 m. Pedometern är fabriksinställd på 0,75 m. Vem f-n kliver så långa steg när man är över 65 år. Så se upp. Den är grymt svår att ställa in. Jag höll på i flera månader innan jag var klar. Jag mailade Silva och fick rätt och dom lovade bättring. Silva är svenskt(tror man) Made in Taiwan.

Den är verkligen rolig att använda. Jag bränner 660 kalorier på min runda.
Sedan har vi ju alla toalettbesök under dagen. He,he!

Men som sagt grymt svår att ställa in. Jag gick 10 steg. Mätte hur långt jag gick på dessa steg. 5 meter. Dividera med 10. Ni får 0,5 meter. Detta har Silva lärt sig av mig. He,he!!

www.stegraknare.se Klicka på Silva!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

man kan tro du är rallare leiake, försök att gå med slipers avstånd så förstår
du vad jag menar.

ett tips , räkna stegen på 1km , så får du ännu högre nogranhet. (precision i stegräkningen)
Göcke!!

Ha,ha!! Ingen dum ide`. Jag har gått på järnvägen i unga dagar. Men jag kom ihåg att slipersna att inte stämde riktigt. Det haltade på något vis.

P.s Hur stavar man till slipers. Google undrar det oxå. He,he!!
Mina promenader är på 7000 steg. Jag går minst 15000 steg per dag. Går du 30000 steg per dygn, sover du aldrig??
Jag går 10 steg 6,5 meter. Vilka små steg du tar!! Du trippar ju fram.
Annons
Det heter sliprarna. Och inget annat!

www.trafikkontoret.goteborg.se/bana/5-7.htm - 26k
Joanna!

Det blir inte längre med rollator. Men jag har beställt en ny med fartränder. He,he!!

Mät en gång till. Du är ju över 60 år. Låter mycket. Men du är kanske piggare än man tror. 0,60 är nog närmare sanningen. Jag tar korta steg men jag går långt i stället. Tiden är en avgörande faktor. Man måste gå i minst 20 minuter innan pulsen vaknar.
Undrar hur mycket 5 mil på cykel skulle ge i utslag, kan man använda en sådan även under sådana omständigheter?
Det finns ju särskilda för cykel. Det måste du veta????

www.levbra.nu/Default.aspx?page=98 - 23k

5 mil tar väl 2,5 timmar. Tror jag. Du bränner nog 1800 kalorier.
Hur mycket förbränner ni på era promenader Leiake, bara som en jämförelse?

Förlåt, jag hittade svaret i ditt första inlägg!
Nu kan man gå på olika sätt. Jag går fort som attan, tycker jag i alla fall. Jag går ensam, det är skönast, rensar hjärnan lite, om det nu finns nåt därinne!!

Jag går 5000 steg på 30 minuter, jag kollade idag.

Ta tid i morrn när du går.
Här är en bra sida om kaloriförbrukning när man vet kroppsvikt och durationen av aktiviteten. Finns för tävlingsgrenar liksom motionsvarianter.
http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem