Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Slagna kvinnor

Slagna kvinnor

I min innerst krets av släktingar, finns en kvinna, som blivit slagen av sin man, hennes son har också trolige rönt samma öde, skrik och bråk har förkommit i familjen sedan pojken föddes.

Nu har hon flyttat till egen bostad, och de har växelvis boende för sonen.

Den senaste tiden har hon alltmer gått tillbala till sin f.d, de bor numera nästan växelvis ho varandra.

Undrar vad det är som gör att en kvinna, som upplevt detta fortfarande dras till den andra parten, för mig är det ett mysterium.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

KÄRLEK påstås det och hopp om att kunna förändra personens beteende. Samma sak som hos de som lever med alkolister. Jag tror det är orsaken till att kvinnan står ut,och vill försöka igen?!
JA det kan vara svårt att förstå. Men denna kvinna är tydligen så nertryckt så hon har svårt att dra sig ur,hennes självförtroende är lika med noll. Synd är att ingen försöker hjälpa henne att komma ifrån denne man.
Jag kan tala om att det gäller min dotter och barnbarn.

Jag har gjort allt vad jag kunnat, bekostat hennes nya hem, skötte hela hennes flytt, har hjälpt henne ekonomiskt att få en nystart, likväl kan hon inte förstå vem som egentligen bryr sig om henne.

Jag tycker att om hon är så dum, så är det hennes problem, men det är inte rätt att hennes son skall behöva gå igenom detta en gång till.

Jag känner mig maktlös och förtvivlad, kan inte längre påverka henne hur mycket jag än försöker. Folk säger till mig att jag inte skall lägga mig i, men det är inte så lätt, för jag inser att hon är som ni säger undertryckt av denne man, och jag är övertygad om att hon inte blivit slagen för sista gången, en man som kan göra detta flera gånger, kommer att göra det igen. Det är en trgedi!
Annons
Förstår så väl att du har gjort allt det är verkligen tragiskt. Men ge inte upp.
Tyvärr tror jag att du har rätt. Har han slagit en gång kan han slå igen. I synnerhet om det hänt flera gånger tidigare. Som kvinna ska man nog tänka "jag accepterar aldrig, aldrig, aldrig att bli slagen" Händer det en gång så lämna och kom inte tillbaka. Men man måste ha skaffat sig ett bra självförtroende så man klarar av att ta det steget. Nya vänner är också bra att ha. Synd då hon ju kommit en bra bit på väg. Du lägger dig inte i du bryr dej ju.
Håller med syren, ge inte upp!Håll så tät kontakt Du kan så att Du kan se förhållandet och att hon får ny hjälp om det fortsätter med slag och bråk.Kanske Du då får försöka få hjälp från soc. för pojkens skuld?
Hoppas det löser sig utan deras iblanding.
För mig är det ofattbart att man slår en kvinna eller att man slår någon över huvud taget. Vi brukar ju säga att vi lever i ett civiliserat samhälle.

Johan
Micke03! Håll hårt om din Dotter! Även om hon tycker att du är jobbig så försök att ta henne därifrån snabbt. Har du otur så går han väl lös på barna med. Vilken feg stackare som slår sin partner.stoppa det medans tider är.Hoppas att det löser sig.
Har du försökt kontakta kvinnojouren? Kanske finns det någon där som kan snacka med din dotter och få henne att förstå att hennes partner inte kommer att förändras och att våldet bara eskalerar. Det är nog lättare för en utomstående som varit med om samma sak, att tränga genom hennes "förnekelseskal".

Ge inte upp bara - hon har tur som har en pappa som kämpar för henne, även om hon inte inser det nu, så kommer hon göra det sen.
Micke03! Vilken underbar pappa du är. Kämpa på. Vi tänker på dig.

millep

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem