Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Slagna kvinnor

Slagna kvinnor

I min innerst krets av släktingar, finns en kvinna, som blivit slagen av sin man, hennes son har också trolige rönt samma öde, skrik och bråk har förkommit i familjen sedan pojken föddes.

Nu har hon flyttat till egen bostad, och de har växelvis boende för sonen.

Den senaste tiden har hon alltmer gått tillbala till sin f.d, de bor numera nästan växelvis ho varandra.

Undrar vad det är som gör att en kvinna, som upplevt detta fortfarande dras till den andra parten, för mig är det ett mysterium.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Tack för alla vänliga ord. Det känns som jag slår huvudet i väggen, men ger upp, nej aldrig.
Hej micke03

Apropå att slå huvudet i väggen! Så har jag också känt många gånger. Men för mig har livet blivit mycket bättre. Och det kommer det att bli för dig och din familj också. När det är som mörkast är hjälpen som närmast. Tänk så om du kan. Jag skulle så gärna hjälpa dig om jag kunde. Jag kan tipsa dig på en bok som är stärkande att läsa. Den har hjälpt mig.
Boken heter " RESAN" och är skriven av Brandon Bays. Du kan köpa den eller låna på biblioteket. Om den är utlånad så kan du ställa dig på kö. Prata med personalen.

Lycka Till.

Millep
Misshandlade kvinnor har vi ältat förrut i en tråd. Jag skrev då att det är droger och em massa strul bakom. Ingen normal man slår sin kvinna. Det är
fel i huvudet på dessa rysliga människor.

Om ni ser på hundar. Dom slåss aldrig med en tik. Men så är dom ju nykterister. He,HE!!
Annons
leiake! Om Du ska dra in djur i detta elände så dödar vissa hanar ungarna för att få tillgång till honan! Så även i djurens värld frinns problemet med hanar!
Och vissa honor äter upp hanen efter akten!!

Det finns kvinnor som slår sina män, det är inte bättre det.
Det är inte enbart männen som är ruttna!
Vi ska inte låta en sådan här alvarlig sak gå till annat än det saken gäller. Det var inte min mening, når jag svarade på leiakes svar! Förlåt Micke!!
Ja, det är verkligen allvarligt. Tyvärr kommer det aldrig att upphöra, hur mycket det än debatteras.

Den som en gång har misshandlat en annan människa måste få väldigt mycket hjälp av samhället.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem