Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Böter på att kissa

Böter på att kissa

Detta är ju helt sanslöst. Dom som sitter i stadsfullmäktige och liknande blir dom aldrig " kissenödiga ". Varför finns det inga offenliga toaletter så att det räcker. Alla jag pratar med tycker det är skralt. Man kan ju inte köpa kaffe och bulle för att pinka varje gång. Läs följande:

Fler fälls för olagligt kissande
Polisen bötfäller allt fler som urinerar på allmän plats. Förra årets rekord på 3328 olagliga urinerare är redan på god väg att överträffas. Flest kissare anmäls i Västra Götaland, Stockholm och Östergötland./TT
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Dom flesta som pinkar var som helst är nog inte riktigt nyktra och då är det bara rätt att dom får ordentliga böter Är man nykter och behöver pinka så försöker man nog att gå lite avsides.Dom får väl vara glada att man inte som i vissa länder hugger av den hand som stjäler
Hur gör man då om det tränger på, och det inte finns en toalett i närheten, ställer man sig bara rakt upp och låter det hända, även om det finns buskar i närheten.
Kan man inte hålla sig när det börjar tränga på,tills man hittar en toa eller en undanskymd plats,då är det nog dags att börja använda blöja
Annons
Vargo!!

Du har aldrig varit i centrala Göteborg. Det är bara att konstatera. Men du har ju palmer att ställa dig bakom.

Detta är Trelleborgs hemsida. Ser ni palmerna. Det är inte Kanarieöarna.

www.trelleborg.se/ - 24k - 4 aug 2007
Det går väl an för er killar som står och pinkar, då är det lätt att gömma sej bakom en buske. Men vi kvinnor som måste sitta ner, det är mycket svårare att göra det bakom en buske utan att det är förargelseväckande.
Vi får gå med benen i kors tills vi hittar en toa på ett café, eller varuhus.
Vilken syn!!!!!!!!
Joanna!

I Göteborg får man hämta nyckel för att komma in på " toan ". Det blir att köpa kaffe och kanelbulle. Dricker du en starköl till maten, så njurarna får jobba. Då är du illa ute. Bara att betala böterna eller kemtvätt av byxor.
Visst har jag varit i Göteborg .Jag låg i lumpen på I 15 och då var vi ofta i Göteborg
Vargo.

I 15 låg i Uddevalla och det var ju 55 år sedan. Då var Göteborg fullt av s.k
" pissekurar ". Men dom var ju bara för herrar. Kvinnorna hade ju knappt rösträtt när du låg i " lumpen ". Stackars kvinnor.

Kvinnorna fick gå till Bräutigams konditori. Det var fint som tusan. Gratis toalett. Kaffe och marsinpangris.He,he!!
leiake snälla!

Nu är Du inte rättvis de flesta konditorier och varuhus har fri tillgång till "toa" även om det kostar en slant men det är det värt. Så illa ställt har vi det inte i Götet. "stygging"
När jag gjorde lumpen låg I 15 (Elfsborgs regemente) i Borås

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem