Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kött fisk eller vegetarian

Kött fisk eller vegetarian

Vad äter du egntligen mest av, och vad tycker du bäst om.

Jag äter mycket kött, kan nog påstå att jag äter 80 % av det. Gärna nötkött men även andra sorter, äter mycket kyckling och alldeles för lite fisk

Äter jag fisk, så år det alltid stekt, klarar inte av kokt.

Äter jag kött eller kyckling, så gör jag det alltid tillsammans med en sallad med färska grönsaker, och...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Synd millip! Men det finns t.ex. fryst strömming och fisk fileér,som inte är panerade vilket ger dig mer fisk (dessa har inte gått via Kina) än pinnarna och därför inte dyrare stort sett. Men bra laga och frys in köp vid extrapris!
Här är ingen som talat för vegetarisk mat? Konstigt då det är så populärt blad om inte annat ungdomar jag har lagat mat till c:a 6000 därav c:a 700 vegetarianer, sommliga på grund av religion andra av humanitära själ resterande ,med hopp om att banta lite.
Finns det ingen här som hör hemma bland dessa?
*fnissar åt Vargo - det var det bästa svar jag sett!!!

Jag försöker göra som Vargo: bara äta det som är gott men försöker sålla bort det som är alldeles för onyttigt. Allra godast för närvarande är vego-lasagne!

Mest blir det fisk och grönsaker, pasta och potatis - ibland ris. Men jag älskar köttfärspaj, nötstek och ugnsstekta filéer. Fast det blir det inte så värst ofta.
Annons
Min favorit mat är lax torsk grönsakssoppa fläskkött köttfärssås potatis morötter palstenacka grönkål majs rödbetor mm. Gillar även vego mat men äter det inte så ofta. Äter ej fågel.
Pensionär, hör o häpna, förklaringen jag fick från Findus var att trots den långa transporten, så blir det ett lägre pris på fiskpinnarna, på grund av det låga löneläget i Kina. Egentligen är det skrämmande!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem