Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Grannsämjan är slut

Grannsämjan är slut

Idag orkade jag inte längre. Grannens söta pojkar står och slår puckar mot
en plywoodskiva. Dom avlöser varandra och håller på i timmar.

Jag gick över till dom och talade om hur mycket dom stör. Jag sade att jag kunde acceptera en halvtimma var. Fadern ville inte tala med mig. Så nu är det inpyrt. Mycket tråkigt. Skulle ni acceptera att dom får hålla på så.

Man tror ju att man är gammal och " gaggig ". Den äldste han slår värre än
Börje Salming. Det är helt sanslöst.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Nej, det här är inte något som man skall finna sig i. Den som egentligen gör sig skyldig till att försämra grannsämjan är din granne i och med sin reaktion och slapphänta sätt att uppfostra sina barn. Han måste med all rimlighet förstå att ljudet stör grannarna.

EZ
Jag har något av ett liknande problem Leiake, utanför mitt fönster på första våningen i ett hyreshus, samlas stora grupper både på dagtid och kvällar, beroende på att det finns ett gatukök i närheten. Jag kan inte ha fönster öppna för de röker som borstbindare.

Flera gånger har jag sagt till dem, men bara fått dumma svar. Men så hände det något i söndags. En döende duva låg ute på kommunens gräsmatta, jag så den i länge, ringde djurskyddsföreningen men de hade ingen att skicka ut, de rådde mig att avliva den, så den slapp lida.

Jag gick ut iklädd bland annat hanskar, och med en skiftnyckel. Hela gänget stod o tittade på när jag avlivade den, och det var precis som allt vände. De kom fram o frågade om jag inte tyckte det var obehagligt och en massa andra frågor.

Plötsligt hade vi skapat en kontakt, och jag förklarade för dem att jag stördes mycket av deras skrik och nedskräpning. Vi stod säkert o pratade i en kvart, och skämtade om allt möjligt, sedan gick jag in. En halvtimme senare när jag gick ut var de borta, och likadant allt skräp som tidigare legat på marken, och jag har inte blivit störd på 2 dagar. Vet inte om det kommer att hålla, men jag tror jag har skapat en bra kontakt, och om det återkommer så är det väl att prata med dem som kompisar, tror det är den enda vägen.

Grannen med den kissande hunden är ett större problem just nu!!
Är grabbarna på egen tomt eller på allmän mark? På allmän mark kan Du flytta deras " mål " längre bort kanske? Är det ny inflyttade? Trisst när inte föreldern går att tala med: Nej grinig gubbe inte DU!!
Annons
Jag bor i ett familjeområde, men jag kan säga den som störs mest, är den äldre mannen, som gapar och ropar på allt och alla. Jag störs på barnen också, betydligt. Men jag har varit glad nu när det har varit en dålig sommar vilket inneburit att barnen och annat folk inte varit ute på sammavis.

Detta är ett stort problem för mig. Det är väldigt livfullt utanför mitt fönster. Detta har fått mig att fundera på att flytta ibland, men jaa. Det har inte blivit av.

Barnen står och sparkar boll med ingången till soprummet som mål. Säga vad man vill men det är uppfinningsrika
leiake

Du skall se att de grabbarna kommer att bli riktigt stora stjärnor, precis som Björn Borg blev efter att ha stått och slagit tennisboll mot en garagedörr i flera år.
Då kommer säkert tv eller tidning och intervju er som bor där, och då kommer ni stolt säga: "De grabbarna ha vi alltid tyckt om, och de va så trevliga och duktiga och de störde inte alls." Eller va tror ni?
Hej. Jag var tvungen att flytta från mitt bostadsområde på gund av fylla, nedskräpning, inbrott m.m Ungdomar och utlänningar satt helt öppet och drack alkohol och grisade ner. Sova kunde man inte heller på grund av musik som spelades på nätterna. Det var avskyvärt!
Där jag bor nu är det så lugnt och skönt. Nu har jag grannar som bryr sig om varandra. Hoppas att ni får det lugnt också.

mvh/millep
devonrex!!

Dom här gossarna tippar jag är 10-14 år. Dom ser väldigt trevliga ut. Men den äldste är vass i bettet. Men jag lirkar med honom. Den lille är så söt.
Han ser så oskyldig ut. Men lär enl. info. jag skaffat vara rena busfröet.

Pappan visar sig inte. Ligger han raklång på golvet helt nedsupen.?? Han har inte rört bilen denna veckan.

Mamman backade ut sin bil i racerfart. Hon har inte setts till på flera dagar.

Något konstigt är det för vi har alltid pratat över staketet så att säga. Sedan denna kovändning. Jag är mer än häpen.

TV och Media kunde komma när dom står och bankar. Det hade varit mumma. Ha,ha!!! Dom här pojkarna kan inte bli något, för dom har inte ögonen så tätt placerade. Dom ser ut som folk.
Leiake. Jag har inte rört min bil på 3 veckor, men jag kan fortfarande hitta min dator. He,He
acceptera det enkla faktum att människor har olika intressen!

Vill dom bli hockey kungar, så krävs det träning året runt, och i stora mängder! Skall du vara den som sätter stopp för detta ?

Hjälp dom istället att lösa problemet med ett när som tar emot puckarna så att ljudet minskar till en nivå som ni kan leva med båda parter.

Lite ojud får man allt stå ut med!

Annars så finns ju alltid norrland och total avsaknad av andra människors närvaro som alternativ!

// x
Xenix !!

Jag har föreslagit detta. Men pappan vill ju inte tala med mig. Jag missunnar
inte dom söta gossarna att ha roligt. Men målsman måste ju se till att omgivningen inte störs, så att det blir olägenhet.

När jag klagade sist så kom det upp fisknät. Men jag tror att dom små djäklarna tycker att det blir för tyst.

Jag har blanketten" Anmälan om olägenhet " liggande framför mig. Har studerat kommunens regler som Bygg- och miljökontoret har fastställt.

Men det är absolut sista utvägen. Jag hatar allt sådant. Vi har varit grannar
i 15 år. Då drar man sig i det längsta att bråka. Men nu är mått.........!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem