Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Grannsämjan är slut

Grannsämjan är slut

Idag orkade jag inte längre. Grannens söta pojkar står och slår puckar mot
en plywoodskiva. Dom avlöser varandra och håller på i timmar.

Jag gick över till dom och talade om hur mycket dom stör. Jag sade att jag kunde acceptera en halvtimma var. Fadern ville inte tala med mig. Så nu är det inpyrt. Mycket tråkigt. Skulle ni acceptera att dom får hålla på så.

Man tror ju att man är gammal och " gaggig ". Den äldste han slår värre än
Börje Salming. Det är helt sanslöst.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Men det är väl föräldrarna som ska se till att barnen inte är störande, och som du säger Xenix, sätta upp ett nät!! Det ska väl inte grannarna behöva göra!!
Jag förstår dej leiake att du tycker att det är störande.
Tidigare bodde jag i bostadsrätt, i vån. över mig fanns en man som spelade i en stor orkester ,TROMBON,. Han övade från kl.6.30- 12.30 varje dag. Det var ingen skön musik, det var endast de stofer han kom in i med orkestern.Men med medling från styrelsen fick han inte börja före kl.9.00. Men grannsämjan blev inte vad den varit!
"Lite ojud får man allt stå ut med!"

så säger den som inte blivit störd av vare sig grannar eller annat under längre perioder. Den som varken behöver sömnen för att sköta arbetet eller lite lugn och ro för att koppla av. Var glad för det - men respektera att andra faktiskt BLIR störda både av skrik och skrän och andra mindre önskvärda beteenden.

Hemma hos mig har vi problem med att bo närmsta granne med ett daghem: från klockan 6 till klockan 19 kan vi inte använda rummen som vetter mot den sidan. Förklaringen till allt skrikande har varit, att de har flera barn med adhd. Det kanske är en förklaring, men det är inte någon ljuddämpare direkt...

Man skall inte behöva stå ut med vare sig skriktävlingar, hockeypuckar eller fotbollar mot väggar, bussar och lastbilar som kör på tomgång utanför sovrummet på morgonen, sena och högljudda fester flera gånger i veckan, hundar som skäller i timmar, katter som kissar på verandamöblerna eller annat störigt beteende.

Grannsämja kräver kompromisser och kompromisser kräver ett givande och tagande från båda håll - inte bara ett "roffande" från det ena hållet.
Annons
Köp ett tv spel till ungarna så är dom ju inne sedan.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem