Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Visst har du väl en hobby

Visst har du väl en hobby

Det tror jag att nästan alla människor har, det kan ju vara allt från att i lugn o ro sitta och studera sina nyinköpta frimärken, till att åka hundratals mil till en eländig trakt, där du kanske kan finna ditt livs största öring.

Jag har haft många hobbies, sportdykning, sportfiske, windsurfing och numera att cykla. Cyklingen upptog jag som hobby för att min ena fot inte klarade av att springa i skogen längre, och det har nog varit den största av alla mina hobbies, och dyraste.

Skriv gärna o berätta vad för hobby du har, och kanske varför du fastnade för just din, kanske du kan locka någon till samma fina sysselsättning.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Har många (tyvärr - dyrt): Sportfiske, matlagning, knivar, armbandsur, miniatyrglasdjur, Rosa Ljung keramik, äldre Ambassadeurrullar.

Knivarna är dock mitt största intresse.

EZ
EZ. En liten kommentar angående Ambassadeurrullar.

Det måste var den bästa rulle som någonsin tillverkats, hade både 5000 och 6000 när jag var aktiv, håller inte koll på det längre, men tillverkas de fortfarande. Jag hade också en kullager rulle tillverkad i Malmö på Victoryprodukter, den hette C3 tror jag, har du sett en sådan någon gång, den var svart och utan spridare.
Sen jag skaffade dator och internet har jag inte tid över till någon hobby
Annons
Micke, visst tillverkas Amb-rullarna. Jag anser dock att de bästa modellerna tillverkades mellan 1954 - 1973. Det är dessa omgångar som jag samlar på.

Victoryrullarna var på sätt och vis föregångare till ambisarna, liksom Malte Blom, Heddon osv.

Fin hobby

EZ
Jodå, visst har man en hobby, eller fler.
Brukar pillra med datorer, men en annan hobby är skytte. Håller på med lerduveskytte och när man har tid jaktskytte. Laddar själv ammunitionen och det är rätt skoj.

De sista åren har barnen tagit den mesta tiden i anspråk, så tyvärr är det inte så ofta man är ute på skyttebanan idag.
Men snart är killen så pass stor att han kan prova på med .22 skyttet... man får väl se om han också gillar det.

Varför skytte... har alltid gillat att skjuta... som barn var det slangbella och nu en 12 gauge....

//Breeze
Med andra ord så är dator och internet din hobby, Vargo

EZ
Breeze, är det du som har satt ut annonsen som skall locka folk till den lokala skytteföreningen? Där står det nämligen: "Kom till oss, lär dig skjuta och träffa nya kompisar!"



EZ
Näee.. det stod "Bunkefloda Skyttegille - gå med oss och får ett skjut "
Hahaaha. Bunkefloda på köpet

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem