Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Visst har du väl en hobby

Visst har du väl en hobby

Det tror jag att nästan alla människor har, det kan ju vara allt från att i lugn o ro sitta och studera sina nyinköpta frimärken, till att åka hundratals mil till en eländig trakt, där du kanske kan finna ditt livs största öring.

Jag har haft många hobbies, sportdykning, sportfiske, windsurfing och numera att cykla. Cyklingen upptog jag som hobby för att min ena fot inte klarade av att springa i skogen längre, och det har nog varit den största av alla mina hobbies, och dyraste.

Skriv gärna o berätta vad för hobby du har, och kanske varför du fastnade för just din, kanske du kan locka någon till samma fina sysselsättning.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Min hobby är nog min dator. Den kan jag pula med när jag jag får lust att pilla med något tekniskt en stund, där har jag spel, mina grafikprogram, mina nyheter, mitt planlösa surfande (internet har efterträtt lexikonet. Förr kunde jag sitta och läsa i lexikon på måfå, nu surfar jag istället). Viktigast av allt: där har jag vänner över hela världen, som finns när jag behöver sällskap, stöd och uppmuntran - vilken tid som helst på dygnet finns det vänner om inte bara är där i "solsken" utan även i "regn". För en sak som händer när man blir sjuk: man lär sig snabbt vem som är vän och vem som är "vän".
Du har så rätt så!!! Jag har också lärt mej det!
Annons
EZ, var får du tag på gamla ambassadörrullar. Kommer ihåg min förste någon gång på femtiotalet, en 5000 för 150 kr, ochh då kostade en 6000 180 kr om jag inte minns fel.

Hittar du dem på auktioner eller loppisar eller genom annonser, låter som någonting jag skulle kunna börja samla på under den del av året, som inte cykling lämpar sig.

Var ligger ett bra pris?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem