Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Storlek på fönster

Storlek på fönster

Jag vet att detta varit uppe flera gånger tidigare men denna gången hjälper vare sig mina kunskaper eller de jag läst här tidigare.

När jag startar IE så bli fönstret fullstort, så långt ok. Men om jag klickar på ex banklänk här på IS så öppnas det i ett mycket litet fönster ca 3X3 cm. Jag maximerar det fönstret och stänger sedan alla fönster.

Startar om IE, samma sak, det första fönstret blir fullstort, nästa som öppnas via banklänkar eller mail blir ca 3x3 cm.

Någon som har en bra idé?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Dra i nedre högra hörnet (fönster nr2 i din berättelse)tills du täcker hela skärmen med din sida..sen kan du stänga. Nästa gång öppnas den i maxläget.
Undvik en massa besvär, ladda ner gratisprogrammet iemaximizer:
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Download.aspx.
I fortsättningen öppnas ALLTID fönstren i full-size !!
varför i alla fridens namn skall man köra fönstren i maxläge (alltid?)
inte undra på att ni får alla konstiga fel, det är ju som att köra bil med
bakbundna händer.
och varför använda ett tredjeparts program för en funktion som redan finns!

men det är upp till er.
Annons
Jag förstår inte varför man inte maximerar, vad är vitsen med att använda små fönster? Vissa program må väl vara hänt som media player eller liknande. Men excel, word, outlook, ie finns väl ingen anledning att ha mindre än max tycker jag. Varför skulle det innebära att man får en massa fel för att man kör i maxläge?
Göcke. Det är klart att det är upp till oss vilka prog vi kör i våra datorer. !!
Man har ju dessa om man trivs med dem och kan hantera dem. Jag får då inte några konstiga fel p gr av iemaximizer
Ni får köra hur ni vill med fönstren,
men ni missar som sagt en massa nyttigheter
som ni kan växla till om ni inte lär er att de finns.
Eftersom jag har en widescreen skärm så vill jag inte ha maximerade fönster,jag ställer in startsidan i den storlek jag vill ha den och sen får alla fönster som jag öppnar samma storlek som startsidan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem