Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Växthuseffekten

Växthuseffekten

Tror du på växthuseffekten. Måste erkänna att jag är väldigt kluven i denna fråga. När man hör domedags uttalanden i TV, och läser skrämmande reportage i tidningarna, så visst blir man lite skärrad.

Men så nästa dag är det någon klimatforskare, som säger att det här alltid har gått i cyklar, vi har haft istider och vi har haft närmast tropisk klimat.

Det som egentligen styr vårt väder är Golfströmmen och El Ninjo, en liten förändring i dessa strömmar skulle kunna innebära katastrofala väder förhållanden.

Så vem skall man egentligen tro på, har en känska av att hela debatten är överdriven, kanske framdriven av milöaspekter, som varit på modet i ganska många år nu, men säker kan man ju inte vara.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Men då hoppas jag att våra arvingar reda emigrerat till annan planet!
Tja, då är nog charter till Mars lika vanligt som det är till solkusten nu. Och förmodligen lika vanligt att jordbor emigrerar dit, som det är att svenskarna flyttar till Spanien *fniss Förhoppningsvis har alla eventuella genetiska orsaker till flygrädsla försvunnit genom mutation. Fy attan för att vara flygrädd och åka till Mars...
Din framtids vision stämmer bra överns med min. Men man vill ju´göra så gott man kan för miljön i nutid, så spara in på transporter för vattenflaskor m.m. är ju´i rätt riktning!
Annons
Japp - mer bubblor till folket!! Ska vi bilda parti: Bubbelpartiet de gröna

Fast jag gillar inte grönt - kan vi ta "de gula" eller "de blå" istället? Eller rosa?
Regnbågen som partisymbol med en lite viol under!!! ?
Regnbågen är redan upptagen av en annan rörelse!
En bukett gula och blå violer, då da!! Men vem har en regnbåge?? När du säger det så finns det i bakhuvudet men vilka???
Gay rörelsen.
återgå till ämnet! Tack
Förlåt men lite kan vi väl få skoja i allt elende! Vad tycker Du Göcke om att alla transporter måste väl ha´stor betydelse på växthuseffekten ? Det var botten frågan som gick för långt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem