Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Ojdå nu när det dags

Ojdå nu när det dags

Att plantera lökar! Hur gör Du?? Jag har inte tagit upp mina lökar från i fjol, sådde bara nya blommor för sommaren. Jag kommer nu att sätta nya lökar tillsammans med de som reda finns där, för att få så mycket som möjligt i rabatten. Fjolårets lökar är tulpaner, nasiccer och påsklilljor, m.fl. små. De nya blir av samma sort.Tidigare tog jag upp de gamla lökarna. Tror Ni att de gamla kommer upp? Har jag gjort fel??
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Ingen fara, jag har helt glömt bort att ta upp lökarna de senaste åren.
Och jag har funnit att de kommer ändå.
Varför ta sig mer jobb än man behöver?
hmm jag har inte glömt dem, men jag hade inte en aning om att de skulle tas upp... någon trädgårdsmästare blir jag nog aldrig...
Tack!! Det verkar ju´bra då är det bara att sätta nya lökar. Nej Gröna fingrar har inte jag heller men jag älskar blommor! Men de får klarar sig själva om de bara får lite vatten.
Annons
Till både lillie och pensionär.
Man kan ju börja undra, läser ni inte mail?
Jag skrev så här.
Ingen fara, jag har helt glömt bort att ta upp lökarna de senaste åren.
Och jag har funnit att de kommer ändå.
Man MÅSTE inte ta upp lökarna!
Varför ta sig mer jobb än man behöver?

Har jobbat inom trägårdsyrket i mer än 40 år så jag tror att jag kan betrakt mig som sakkunskap
Tuffing ! Jag sa TACK då behöver jag bara sätta nya lökar då! Med det menar jag som i inledningen att jag vill ha mycket blommor! De gamla lökarna +de nya!! Du kanske missförstod mig?
Ja, jag missförstod dig och jag uttrykte mig lite klantigt.
Den är raden (Man kan ju börja undra, läser ni inte mail?) skulle inte vara med.
Förlåt om jag sårat dig.
Nej då Tuffing! Vi skakar ju´hand! Troligtvis kan jag få en fin rabatt i år också! Har alltså inte klantat mig som jag trodde, så allt är OK!
Om du nu inte ville att raden "Man kan ju börja undra, läser ni inte mail?" skulle vara med, varför lade du då till den?

Svaret är - jo jag läser. Men inte mellan raderna. Att "Ingen fara, jag har helt glömt bort att ta upp lökarna de senaste åren.
Och jag har funnit att de kommer ändå." betyder att du är expert på trädgård är lite svårt att gissa sig till. Du hade lika gärna kunnat vara glömsk eller ovetande som jag.
Ok, jag klantade till det en aning.
När jag insåg att just denna rad kunde såra så försökte jag radera just de rader du hängt upp dig på, men det gick liksom inte.
Nog om det Tuffing! En fråga? Vet Du eller någon om det det fortfarande finns en speciel korg, där man la´ner lökarna med de tidiga lökarna överst? Det var bara att ta´upp hela korgen när det va´utblommade. Det va´flera år sedan jag gjorde det, har inte sett något liknande nu.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem