Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni flygrädda

Är ni flygrädda

Nu tror ni att jag är det. Men icke sa nicke. Jag är rädd för att min mage inte tål att flyga. När jag skall företa mig en tidtabellsresa så börjar den att säga ifrån dagen innan. Ni vet vad jag menar. Den blir liksom lös. He,he!!
Börjar bli jobbigt. Rent socialt. Sitter helst hemma. Men det kanske släkten tycker är bäst. He,he!!

Är det någon som har samma problem, eller är jag ensam om detta " skittråkiga " problem.

Ett flygplan över Atlanten. Flygkaptenen säger: Det finns en bomb ombord som detonerar om 10 minuter. Vi är kapade av Inuiter( Eskimåer)

Om ni tittar ner genom kabinfönstret så ser ni en blå räddningsflotte. Det är jag som sitter i den. Jag önskar Er en forsatt trevlig resa, och välkommen åter. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Det låter som flygräddsla som utryckers sig i nervositet som sätters ig på din mage.
Nej!
Enl.statisiken är chansen att en bomb finns ombord ca.1/4000000 o enklaste sättet att undvika detta är att själv ta med en bomb,då chansen att det finns två bomber ombord endast är en på 18 miliarder...

Så bara flyg Du,det är säkert!!!
Annons
*fniss bln - det är det jag alltid sagt (nästan alltid i alla fall): man kan bevisa allt med statistik! Det där var kul, skall komma ihåg det!

Vad gäller flygning: ja, jag är flygrädd. Jag tycker inte om att det är så många människor inblandade på en ganska begränsad yta. Dessutom tycker jag att det är otäckt, att om något händer, så kan det inte bli en olycka, utan eftersom så många är inblandade är det en katastrof. *ryser. Tänk så många människor som drabbas av ett flyghaveri!
Nej jag är inte flygrädd...
Men om jag skulle höra i högtalarna "Godkväll mina damer och herrar detta är Kapten Leiake som talar"
DÅ skulle jag bli rädd
Wacko!!
Ha,ha!!
Du får guldmedalj för det roligaste inlägget i år.
Flygrädd svar ja! Inte bara flygrädd, jag får resfeber om jag så bara ska till Mölndal(skämt), men min mage börjar väsnas och krypa ihop vid alla planerade resor, c:a 3-4 dagar innan. Allt är packat och färdigt minst 2 dagar innan. Har fått som kommentar "Hon ska va´på stationen innan de kopplat på loket"!
Kapten leiake:
Jag flög en gång till Americat.:
Ur högtalaren,: detta är kapten leiake som speakar. var bara lugna , allt är automatiserat och datoriserat på detta plan. Ingen kan gå fel....kan gå fel....gå fel....gå..... gg pfsssst
Ja, ner kom vi ju´eller vad säger statistiken, leiake?
Jo det är det enda säkra med flyget... har man kommit upp så kommer man alltid ner

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem