Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni flygrädda

Är ni flygrädda

Nu tror ni att jag är det. Men icke sa nicke. Jag är rädd för att min mage inte tål att flyga. När jag skall företa mig en tidtabellsresa så börjar den att säga ifrån dagen innan. Ni vet vad jag menar. Den blir liksom lös. He,he!!
Börjar bli jobbigt. Rent socialt. Sitter helst hemma. Men det kanske släkten tycker är bäst. He,he!!

Är det någon som har samma problem, eller är jag ensam om detta " skittråkiga " problem.

Ett flygplan över Atlanten. Flygkaptenen säger: Det finns en bomb ombord som detonerar om 10 minuter. Vi är kapade av Inuiter( Eskimåer)

Om ni tittar ner genom kabinfönstret så ser ni en blå räddningsflotte. Det är jag som sitter i den. Jag önskar Er en forsatt trevlig resa, och välkommen åter. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Det har hänt för mycket sista tiden för att man inte skall vara rädd. Jag har oxå blivit flygrädd utan att ha varit det förr i tiden. Speciellt landningarna är hemska...
Jag är ingen älskare av, varken havet eller luften. Trivs bäst med fast mark under mig! En liten fegis är jag nog.
Vadå flygrädd? Jag tänker alltid så här: "Ner kommer jag alltid". Det är väl det som är finalen när man flyger.
Nej allvarligt talat så är jag inte flygrädd. Har faktiskt sovit ibland när jag flugit. Tycker numera att det är ganska tråkigt att flyga. De första gångerna var betydligt mer spännande.
Det står ju i visan: "Tänk va de e skönt ändå att få sväva i det blå och få se vår lilla värld så här från ovan." Men det handlar väl om nyhetens behag.
Annons
babo43!!

He,he!! Min kompanjon var med om den stora katastrofen på Tenneriffa då 2 flygplan kolliderade på startplattan.

Vi hade ett möte i Stockholm några veckor efter. Vet du vad han sade. Kan vi inte ta tåget.He,he!!
Jag har inget emot flygningen som sådan - tvärtom gillar jag att flyga med småplan och helikopter och skulle gärna ta certifikat om jag hade råd till det. Det är tanken på att det är så många i planet som jag inte gillar. En "nerfallen" cessna är en tragedi för den eller de familjer som drabbas. En nerfallen jumbojet är en katastrof...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem