Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

DVD filmer

DVD filmer

Jag har två frågor:
1. Sedan en tid tillbaka så startar inte någon mediaspelare automatiskt när jag stoppar i en dvd film. Jag får bara upp en "utforskarruta" som visar katalogerna audio ts och video ts. Sedan får man lov att gå in i video ts och klicka sig vidare till startfilen. Detta trots att den är associerad med fn Win Dvd.
Jag har försökt att gå in under egenskaper för respektive dvd spelare och ändrat alternativen där, men det hjälper inte.

2.
Jag föredrar att se film på Windows mediaspelare, MEN jag får inget ljud. Därför måste jag använda Win dvd eller något annat.
Vad kan man göra?
Jag vill inte höra något tjafs om VCL player osv. Det måste ju gå att få WMP att fungera (version 11)
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

PerAsk!

Jag antar att du menar Windows Media Player 11. Om den inte fungerar, så är det ju lättast att avinstallera och sedan gör du en ny installation.
Det kan vara din dvdspelare som har börjat att krångla, eftersom att ingen mediaspelare funkar
Jompe:
Jag har två spelare i datorn och båda beter sig likadant och datorn är ganska ny.

leiake:
Ja det kan ju vara en lösning, fast ljudet tror jag beror på något annat
Annons
Du saknar säkert någon codec
PerAsk du har väl inte tryckt på "ljud av/mute" av misstag? Den stannar i samma läge även efter en omstart av programmet......

Jag hade själv problem för et tag sedan och då var det AC3 filter jag sakna..

http://www.wmplugins.com/ItemList.aspx?typeid=8

där finns några.. kanske kan hjälpa dig
http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm

en till som kan hjälpa dig
Det blev en ominstallation av XP, då det helt plötsligt inte gick att köra några skivor.
Nu funkar det igen
Med andra ord va en fil skadad eller nån slags "rolig" trojan eller liknande.
Godag igen.
Nu har det varit ominstallation och nu har det varit ominstallation och nu... jag blir så trött.
Problemet kvarstår, men nu tror jag att det är något av mina dataprogram som spökar till det. Trodde först att det var sista versionen av Clone CD, men sitter nu med en precis nyinstallerad burk och har åter samma problem, trots att jag inte har installerat detta. Jag testade datorn med jämna mellanrum när jag installerde om allt, men skulle naturligtvis ha börjat med det program som jag nu misstänker, Magix photostory 5??
Det bör ju vara något program med brännardrivrutiner som förstör ursprungsinställningarna.
Frågan är då om någon vet hur man byter ut någon fil och var dessa filer, drivrutiner ligger?
Om du högerklickar och väljer Egenskaper på den CD/DVD som inte autostartar det program du vill, kan du under fliken "Spela upp automatiskt" välja dels filtyp men även program som ska starta. jag vet inte om det är detta du menar, men det låter lite så.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem